يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: خشکی دریاچه ارومیه شاخص های کوتاه مدت سلامت در استان را به مخاطره نمی‌اندازد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی در جلسه ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه ما حاضریم در تمامی شبکه های بهداشتی روستاهای استان به آگاه سازی مردم در خصوص اقدامات مورد نیاز برای احیای دریاچه اقدام کنیم، گفت: متاسفانه تاکنون در جلسات ستاد احیای دریاچه ارومیه از دانشگاه علوم پزشکی دعوت نشده است و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی به عنوان حافظ سلامت مردم استان باید در این حوزه فعالیت ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی باید در حوزه پژوهشی وارد شده و تبعات خشکی دریاچه ارومیه بر روی سلامتی مردم منطقه را مطالعه کند و به صورت منطقی و با دلایل علمی این نتایج را به مردم ابلاغ کند تا مردم تحت تاثیر شایعات بی اساس قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد شاخصه های کوتاه مدت سلامت در استان به دلیل خشکی دریاچه ارومیه به مخاطره نمی افتد، اظهار کرد: البته اثبات شده است که میزان نمک موجود در ادرار ساکنان منطقه آذربایجان نسبت به افراد دیگر مناطق دنیا چندین برابر است.

صومی با اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص انجام مطالعات بهداشتی و سلامتی مردم حاشیه دریاچه ارومیه گفت: طرح کوهورت یعنی مطالعات هم گروهی آینده نگر در حال حاضر در شهر خامنه انجام می شود که در صورت همکاری با ستاد احیا این مطالعات را گسترده تر می کنیم.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: