چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی تشریح کرد
عجب شیر ما - رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه تعداد نفرات این باند، ۶ نفر بود که ارتباط آنان با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی دشمنان به اثبات رسید، گفت: با هوشیاری وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه، این باند، شناسایی و متلاشی شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در دیدار مدیران و کارکنان دادگستری آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به تشکیل پرونده دست اندازی متهمین به اراضی دولتی و ملی، اظهار داشت: با تشکیل 1 هزار و 113 پرونده برای متهمین دست اندازی در بیت المال، 8 هزار و 348 هکتار از اراضی دولتی به ارزش بیش از 33 میلیارد تومان آزاد شده است.

وی افزود: در سال گذشته به 512 مورد تغییر کاربری به مساحت 732 هکتار در استان رسیدگی شد که در صورت تداوم این مسئله، وضعیت زیست محیطی استان کاملاً دگرگون خواهد شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تشکیل کارگروهی در جهت ایجاد کنترل جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان در آذربایجان شرقی از تیرماه سال 94، گفت: مجموع زندانیان استان در 31 تیرماه 94، 7 هزار و 684 نفر بوده که این مقدار در پایان خردادماه امسال به 6 هزار و 228 نفر کاهش یافت که به صورت کلی با کاهش 19 درصدی، مجموع زندانیان استان 1 هزار و 456 نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در کنار کاهش زندانیان، اقدامات فرهنگی و تربیتی در زندان‌های آذربایجان شرقی انجام گرفت که پس از اجرای طرح «شفا»، نزدیک به هزار نفر از زندانیان حافظ یک تا 13 جزء قرآن هستند.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به روند مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی، خاطرنشان کرد: 16 پرنده مهم در استان در طول سال گذشته، در موضوع مبارزه با فساد اداری و اقتصادی با همکاری سازمان‌های متولی تشکیل شد که یک نمونه آن برخورد با باند ارتشا در شورای شهر و شهرداری تبریز است.

وی با اشاره به متلاشی شدن باند مخوف جاسوسی که با نگاه تجزیه طلبانه با خصومت تجزیه طلبی نسبت به نظام اسلامی، تصریح کرد: این باند که اغلب از اهالی سایر استان ها بوده و مرکز فعالیت آنها در آذربایجان شرقی بود، اطلاعات ذی‌قیمتی را از مراکز حساس نظامی و تولیدی استان را تهیه کرده بودند.

مظفری با بیان اینکه تعداد نفرات این باند، 6 نفر بود که ارتباط آنان با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی دشمنان به اثبات رسید، افزود: با هوشیاری وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه این باند، شناسایی و متلاشی شد و پرونده آنان در دستگاه قضایی استان در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به حضور مجموعه‌ای پاک و زحمتکش و بدون آلودگی در سیستم دادگستری آذربایجان شرقی، یادآور شد: علی رغم کمبود فضا و امکانات، خدمات خوب و مناسبی در استان صورت گرفته است، ضمن اینکه هرچند نام آذربایجان شرقی در این زمینه بزرگ است ولی امکانات آن کم است.

وی افزود: از سال گذشته 80 نفر قاضی وارد سیستم قضایی استان شده‌اند که برخلاف حضور این عزیزان، فضای فیزیکی برای ایجاد شعبه بسیار محدود است و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: