شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید بر اینکه سالمندان نیازمند باید تحت پوشش بیمه همگانی و دستگاه‌های حمایتی قرار گیرند، گفت: حمایت های اقتصادی و بیمه ای از سالمندان نیازمند باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات عضو هیات علمی دانشگاه تهران مبنی بر اینکه فقر در جامعه سالمندی کشور موضوعی جدی است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور هیچ گونه برنامه مدون و اقدمات موثری برای جامعه سالمند در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حمایت از حقوق فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سالمندان تاکید کرد وافزود: از آنجایی که حمایت‌های اقتصادی و بیمه‌ای از سالمندان نیازمند، موجب بهبود کیفیت زندگی آنها می‌شود بنابراین توجه ویژه به جایگاه سالمندان و رفع مشکلات آنها امری بسیار ضروری و لازم است.

وی با تاکید بر اینکه سالمندان نیازمند باید تحث پوشش بیمه همگانی و دستگاه‌های حمایتی قرار گیرند، تصریح کرد: شهید رجایی در زمان ریاست جمهوری خود طرحی ارائه کرد که بر اساس آن مقرر شد مبلغی به صورت ماهانه برای افراد سالمند بالای 60 سال که درآمدی ندارند در نظر گرفته شود که این خود یک نوع بیمه اجتماعی بود ولی متاسفانه بعدها این طرح به فراموشی سپرده شد و تاکنون نسبت به بهبود وضعیت سالمندان توجه چندانی نشده است.

سعیدی با بیان اینکه برخی سالمندان به دلیل عدم تمکن مالی، نداشتن سرپرست و مشکلات اقتصادی  با مشکلات عدیده ای روبرو هستند، تصریح کرد: به طور حتم زندگی سالمندان بالای 60 سال نیازمند که توان کار کردن ندارند و در کنار این از حمایت های اقتصادی، بیمه ای و مستمری ماهانه نیز برخوردار نیستند روز به روز دستخوش مشکلات اساسی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از رها شدگی سالمندان انتقاد کرد و افزود: هر چند در گذشته سالمندان به عنوان محور خانواده از احترام ویژه ای برخوردار بودند ولی متاسفانه در حال حاضر تکریم و احترام به سالمندان در جامعه نسبت به گذشته تا حدودی کمرنگ شده که این موضوع ناشی از تاثیر فرهنگ غرب و گذر از دوران سنتی به دوره جدید است بنابراین می طلبد دستگاه های متولی فرهنگ سازی مناسبی را دراین خصوص داشته باشند.

سعیدی با انتقاد از اینکه در زمینه امکانات نگهداری از سالمندان با مشکل مواجه هستیم، گفت: از آنجایی که برخی از سالمندان در منزل به مراقبت های ویژه نیاز دارند بنابراین بهتر است این خدمات تحت پوشش بیمه قرار گیرد و نسبت به بیمه سالمندی توجه بیشتری شود البته در کنار این موضوع باید برای تسهیل در رفت وآمد آنها نسبت به مناسب سازی معابر و ساخت و سازهای شهری توجه اساسی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مشکلات و مسائل حوزه سالمندی باید به صورت جدی شناسایی و رفع شوند، گفت: اگر مشکلات جامعه سالمندی به صورت جدی رفع نشود بدون شک این مشکلات در آینده جامعه سالمند و همچنین کشور را با مشکلات زیادی روبرو خواهد کرد

برچسب ها: سعیدی ، سالمندان ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: