شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
معاون فرماندار هشترود:
عجب شیر ما - کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان هشترود با موضوع جذب سرمایه گذار برای مناطق تاریخی و دیدنی هشترود در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل جلسه داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، معاونفرماندار هشترود در این جلسه خاطر نشان کرد: گسترش دادن و شناساندن مراکز تاریخی و دیدنی یکی از حوزه های اصلی هسته سند توسعه و تدبیر استان و شهرستان هشترود است.

طالب پرهیز کار گفت: قلعه ضحاک به عنوان منطقه نمونه گردشگری و روستای آغ بلاغ از توابع بخش مرکزی به عنوان روستای نمونه گزدشگری انتخاب شده و برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران آماده می باشد و به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هشترود نیز در این جلسه اظهار کرد:در غار آهکیکه آغ بلاغ قرار دارد،آثاری از زندگی ما قبل تاریخ وجود دارد و بهترین نقطه گردشگری در منطقه محسوب می شود زیرا اطراف این غار علاوه بر اینکه از طبیعت دیدنی برخوردار می باشد از امکاناتی نظیر برق، آلاچیق و راه مناسب نیز برخوردار است که کار را برای گردشگران آسان می سازد.

علیرضا پاشایی یاد آور شد: غار آهکی آغ بلاغ در فاصله 2110 متری از زمین در روستای آغ بلاغ واقع گردیده که از چشم انداز زیبایی بهره مند است و می تواند سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب کند.

وی ادامه داد: غار آهکی آغ بلاغ که یکی از بکر ترین مناطق گردشگری در کشور است در آستانه تحویل به یک شرکت خصوصی می باشد و اگر کسی مایل به اجاره این مکان دیدنی و تاریخی باشد با هماهنگی فرمانداری به اداره میراث فرهنگی هشترود مراجعه نماید.

پاشایی عنوان کرد: این منطقه اگر به مردم کشور و جهانیان شناسانده و معرفی شود علاوه بر اینکه گردشگر را به خود جذب می کند باعث رونق اقتصادی هم خواهد شد و ایجاد شغل و درآمد زائی را هم در پی دارد.

برچسب ها: غار ، آهک ، هشترود ، گردشگری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: