پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
عجب شیر ما - به مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر نشستی در محل اتاق تبریز با عنوان کارفرمای سلامت محور با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مشاور عالی استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل اتاق در این نشست سردار نصرتی مسائل اولویت دار اجتماعی در استان را بر اساس میزان آسیب رسانی ؛ به درگیری ها و نزاع های خیابانی، بیکاری، مواد مخدر و تصادفات و ... اعلام و افزودند : از نظر مقام معظم رهبری آسیب های وارده از اعتیاد اولویت اول کشور در بحث آسیب های اجتماعی می باشد. وی با اشاره به این نکته که 92 درصد مردم کشور نسبت به تبعات مواد مخدر اظهار نگرانی کرده اند افزود: این آسیب اجتماعی به عنوان متغیر تأثیرگذار آسیب های دیگری چون دزدی، آدم ربایی و ... را در جامعه افزایش می دهد.
نصرتی با اظهار این نکته که از اعتیاد به عنوان زلزله خاموش نام برده می شود خاطر نشان کرد: نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی جامعه از طریق این آسیب اجتماعی در حال تهدید شدن است که می بایستی تمام نهادهای اجتماعی برای مبارزه با آن اقدامات عاجلی را به عمل آورند.وی با اشاره به این نکته که اعتیاد می تواند اخلاق و ایمان شهروندان را لگدمال کند از همه سازمانها و نهادها خواست تا با همکاری و مشارکت این آسیب اجتماعی را کنترل کنند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی حاضر در این نشست خواست که مسئله را جدی بگیرند و در تقویت روحیه کارکنان و ایجاد انگیزه نهایت تلاش خود را انجام دهند.
نصرتی به واحدهای تولیدی پیشنهاد داد که در مواجه با کارکنان معتاد از ابزارهای سرکوب پرهیز کرده و مراکز مشاوره داشته و آموزش های مهارت زندگی و کودک پروری را در رأس برنامه های فرهنگی خود قرار دهند. وی درمان تمایلی را کم هزینه ترین نوع درمان اعتیاد دانست.
احد حسینی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این نکته که می توان با آگاهی دهی به افراد جامعه اعتیاد را در جامعه به حداقل رساند، یاد آور شد: اعتیاد بیماری است که فرد معتاد علاوه بر خود، خانواده و سایر افراد جامعه را درگیر مشکل خود می کند. وی ضرورت پیشگیری افراد جامعه را بسیار کم هزینه تر از درمان این بیماری خواند و توضیح داد: کارفرمایان می توانند با سالم سازی  محیط کار و شادابی پرسنل خود بر بهره وری کار بیفزایند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پژوهش انجام شده در سال 93 با عنوان شیوع شناسی اعتبار در واحدهای تولیدی اعلام کرد: بر اساس این پژوهش بالای 20 درصد از جامعه کارگری ما دچار اعتیاد هستند که با طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید می خواهیم این رقم را به حداقل برسانیم.
در پایان جلسه کارفرمایان حاضر در جلسه پیشنهادات خود برای مبارزه با اعتیاد را طرح کردند.
برچسب ها: مواد مخدر ، نصرتی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: