جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
نوبخت در صحن علنی:
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:برای نخستین بار تورم سالانه تک رقمی شد که این موفقیت بزرگی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با حضور در جلسه علنی امروز (سه شنبه، یک تیر ماه) بهارستان، به ارائه گزارشی درباره برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: در پایان هر ماه گزارشی از وضعیت شاخص قیمت ها و تورم را داریم که خوشبختانه موفقیت بزرگی حاصل شده است.

وی افزود: نرخ تورم برای اولین بار تک رقمی شده به طوری که این رقم از  از 10/2 به 9/5 کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت ادامه داد: تورم نقطه به نقطه نیز از 6/8 درصد به 6/1 درصد تقلیل یافته است.

وی افزود: آهنگ کاهنده نرخ تورم طی سه سال در حال کاهش بود که امیدواریم در آینده نزدیک گزارشی از وضع رشد اقتصادی را عرض کنیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آمار رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم سال حاکی از دو درصد مثبت است، اظهار داشت: این نسبت به یک درصد سالانه عدد قابل قبولی است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی حوزه کشاورزی گفت: گرچه متأسفانه وضعیت صنعت و واحدهای تولیدی نیازمند پوشش بیشتر است به همین جهت برنامه فعال کردن 7500 واحد تولیدی در حال حاضر با اعطای تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی در دستور کار مجلس است.

نوبخت تأکید کرد: دو قلم کالای گندم و چای که در بهار امسال استحصال شد نشانگر این است که امسال سال خوبی برای کشاورزی خواهد بود چون میزان تولید گندم تا امروز بیش از 4 میلیون خرید بوده و 7 درصد افزایش آن بیش از 20 درصد است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در کنار گندم چای نیز محصول بهار است که بر اساس گزارش سازمان چای در سه ماهه اول سال 37 درصد رشد داشته که این رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که امسال می‌توانیم رشد اقتصادی را با سرمایه گذاری کمتر و اشتغال بیشتر در بخش کشاورزی معطوف کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به محور اصلی توسعه تصریح کرد: توسعه یک حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب است و آنچه که در برنامه ششم توسعه مطرح می‌شود سازوکاری است که ما می‌خواهیم از وضعیت امروز به وضعیت مطلوب در سال 99 برسیم که همه موارد مطرح در این برنامه ملحم از اسناد فرادستی نظام است.

وی اضافه کرد: در این برنامه سندچشم انداز 20 ساله، سیاست‌های کلی برنامه ششم و سیاست کلی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و کار مشترک بین دولت و مجلس در آغاز کار مجلس دهم است.

این خبر در حال تکمیل است...
برچسب ها: نوبخت ، نرخ تورم ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: