شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه عذرشرعی دلیل تظاهر به روزه خواری نیست، گفت: تظاهر به روزه‌خواری جرم مشهود است.
به گزارش عجب شیر ما و به نقل از پایگاه خبری پلیس، علی اسمعیل‌پور با اشاره به اینکه عذر شرعی و یا بیماری دلیل تظاهر به روزه خواری نیست، اظهار داشت: تظاهر به روزه خواری و کارهایی که موجب لطمه به حیثیت جمعی می‌گردد مثل سیگار کشیدن، بدحجابی، بی‌حجابی، سگ گردانی در سطح شهرها و ملاء عام از مصادیق بارز جرم مشهود است و نیروی انتظامی بر حسب وظیفه ذاتی موظف به برخورد با جرائم مشهود است و افراد متخلف را پس از جلب، به مقام قضائی معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برابر فرمان الهی و آیات قرآنی حفظ حرمت ماه مبارک رمضان بر همه واجب است، گفت: صنوف رستوران‌دار و اغذیه فروش‌ها در سطح شهرها کاملا تعطیل بوده و از زمان سحر تا افطار حق فعالیت ندارند، گفت: در هتل‌ها کافی‌شاپ‌ها و خدمات لابی تعطیل بوده و حق سرویس‌دهی را ندارند و رستوران‌های هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و ترمینال‌ها و فرودگاه باید استتار کامل را رعایت کنند به نحوی که از بیرون داخل رستوران‌ها دیده نشود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: مسافران بین راهی می‌توانند از رستوران‌های بین راهی بعد از تابلوی حد ترخص شرعی که در خروجی شهرستان‌ها نصب شده است، که از قبل مجوز لازم از اداره اماکن پلیس امنیت عمومی استان اخذ کرده باشند استفاده کنند و این رستوران‌ها هم باید موضوع استتار و دیده نشدن داخل رستوران را رعایت نمایند.

معاون اجتماعی استان افزود: نیروی انتظامی برحسب وظیفه بر اماکن فوق‌الذکر نظارت‌های محسوس و نامحسوس خواهد داشت و درصورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن پلمب واحد صنفی متخلف، نسبت به معرفی متخلف یا متخلفان به مقام قضایی اقدام خواهد کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پلیس برحسب وظیفه با تمام کسانی که در سطح استان در انظار عمومی روزه‌خواری کرده یا هنجارشکنی نمایند برخورد انتظامی لازم را معمول و خاطیان را به مقام قضایی معرفی خواهد کرد، از عموم شهروندان و مردم متدین خواست: ضمن مساعدت با نیروی انتظامی و رعایت آداب ماه مبارک رمضان هرگونه موارد هنجارشکنی را به پلیس ۱۱۰ و پلیس ۱۹۷ گزارش کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: