جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
رییس سازمان مدیریت آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در همه دوره ها آمارها به درستی تولید می شد، اما منتشر نمی شد، گفت: در دولت تدبیر و امید سعی بر انتشار آمار واقعی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، داود بهبودی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از فعالان عرصه آمار و برنامه ریزی استان با بیان اینکه در برخی دوره ها به دلیل فشارها آمار صحیح منتشر نمی شد، گفت: مرکز آمار به عنوان نهاد بی طرف مطابق با استانداردها ارایئ آمار می کند.
وی با بیان اینکه فراهم سازی بستر توسعه، هدف اصلی مرکز آمار و برنامه ریزی است، ادامه داد: رسیدن به آمارهای دقیق نیازمند توسعه زیر ساخت هاست.
بهبودی گفت: رصد توسعه از اهم وظایف آمار است تا فرآیند توسعه به صورت مستمر پایش یافته و از انحراف جلوگیری شود
وی اظهار کرد: در فرآیند آمار، شفافیت و پاسخگویی یکی از شاخص های کیفیت نهادی است که باید آمارگران این مساله را مدنظر قرار دهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: آنچه که امروز در قالب بسته خروج از رکود توسط دولت تدبیر و امید ارایه می شود، مبتنی بر تحلیل آماری است.
بهبودی افزود: اکنون آمار دقیقی به صورت مستمر از بیکاری و تورم داریم که دولت بر اساس آن برای رسیدن به رشد و توسعه عمل می کند.
وی با تاکید بر ضرورت سرعت و صحت انتشار آمار گفت: طرح آزمایشی سرشماری به صورت اینترنتی در تبریز آغاز شده که خروج از روش های گذشته جزو سیاست های سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.
برچسب ها: آمار ، دولت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: