دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
عجب شیر ما - امام جمعه عجب شیر گفت: برگزاری افطاری ساده سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) بوده و باید فرهنگ افطاری ساده در جامعه و بین خانواده‏ها رواج یابد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی، شامگاه چهارشنبه در مسجد جامع این شهرستان با اشاره به اینکه رمضان ماه مهمانی خدا، دل بریدن از لذایذ جسمانی و نزدیک شدن به صفات والای انسانی است، افزود: از سنت های پسندیده در این ماه، افطاری دادن به روزه داران حتی با تکه ای خرماست که نزد خداوند متعال دارای قرب و ارزش بالایی است.
وی، با تاکید بر عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری افطاری های ساده، یادآور شد: اگر افطاری ها سنگین و تجملاتی برگزار شود نه تنها ثوابی در پی نخواهد داشت بلکه با توجه به اسراف و صرف هزینه های گزاف در مکتب اسلام هم مذموم است.
امام جمعه عجب شیر، بر لزوم فرهنگ سازی و ترویج افطاری ساده در محلات و اماکن مذهبی تاکید کرد و اظهار داشت: برپایی افطاری ساده با محوریت اماکن مذهبی و مساجد نقش موثری در ترویج فرهنگ ساده زیستی دارد.
حجت الاسلام شربیانی، ادامه داد: در همین راستا و به همت خیران، طرح برپایی سفره های افطاری ساده در معابر و مساجد رونق گرفته که این امر نیز از برکات نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت: در این شهرستان نیز سفره های افطاری ساده در نقاط مختلف شهر و در مساجد گسترده شده که مومنان و روزه داران از این خوان نعمت الهی بهره مند می شوند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: