پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
امام جمعه تبریز:
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هر کشوری که در زمینه تولید محصولات کشاورزی، مستقل و خودکفا است از نظر اقتدار ملی در سطح بالایی قرار دارد .
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با رئیس و مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت: در سیره ائمه اطهار (ع) تلاش برای کسب روزی حلال یکی از بهترین اعمال و عبادت شمرده شده است و در متون دینی تشویق به زراعت و فلاحت وجود دارد.
وی، افزود: اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین کلید رهایی بخش کشور از مشکلات اقتصادی است و باید به مرحله اقدام و عمل برسد و این امری شدنی است.
ضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ملتی که در طول سالیان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس چندین هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است توانایی مقاومت و پایداری دارد و می‌تواند در مقابل اقدامات و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی دوام بیاورد، تاکید کرد: نباید تسلیم خواست دشمن شد، باید روی پای خودمان بایستیم.
وی با تاکید بر اینکه در رژیم گذشته به روستاها توجهی نمی‌شد و روستاها در نهایت محرومیت بودند، اظهار داشت: در واقع یک هدف استثماری برای نابودی کشاورزی در روستاها در ایران دنبال می‌شد ولی در سال‌های بعد از انقلاب کارهای مهمی در این زمینه شد و اقدامات موثری صورت گرفت که با احداث جاده‌های روستایی محصولات کشاورزان بهتر و سالم و به موقع به مقصد رسید و به فروش رسید.
آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه تمامی پیشرفت‌ها و خدمات جهاد سازندگی که موجب رشد، عمران و آبادانی روستاها گردید به خاطر اخلاص مسئولان و کارکنان این سازمان بود، گفت: کارکنان جهاد کشاورزی نیز با اخلاص بیشتر در پی رشد و آبادانی کشتزارها و مناطق کشاورزی باشند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه 4 هزار و 500 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی جهت خرید تضمینی گندم در سال 94 پرداخت شده است.پیش بینی کرد: امسال نیز 450 هزار تن گندن استان خرید تضمینی شود.
وی با بیان اینکه 2400 هکتار از اراضی شهرستان جلفا از محل اعتبارات آبهای مرزی جهت کشت آماده شده است ادامه داد: کشت 5200 هکتار از اراضی شهرستان خداآفرین هم از محل همین اعتبارات در دست اجرا است.
مهری همچنین از پرداخت یارانه شیر به میزان 250 میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه ها برای 15 هزار دامدار استان خبرداد.
وی با اشاره به عرضه گوشت گرم مرغ به قیمت 6500 تومان در 16 نقطه از شهر تبریز به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت ، گفت: این اقدام موجب تنظیم بازار این فراورده پروتیینی شده است.
در ابتدای این دیدار رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی یک جلد کتاب تازه رونمایی شده با عنوان « پهنه بندی آبادی ها ، تحولی در نظام ترویج کشاورزی ایران » به حضرت آیت الله مجتهد شبستری اهدا کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: