دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
عجب شیر ما - امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان باید الگوی احترام به ارزش های اسلامی و اخلاقی در جامعه باشد، بر رعایت این ارزش ها در این ماه تاکید کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی عجب شیر افزود: رمضان یکی از ماه های پرفضیلت الهی است و همان طور که مردم برای بهار آماده و از آن استقبال می کنند باید برای این ماه نیز که بهار قرآن است، آماده شده و روحیه معنوی خود را تقویت کنند.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان در کسب فضایل اخلاقی و مذهبی برای انسان، یادآور شد: در این ماه انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر برای جلوگیری از روزه خواری برای همه آحاد امت اسلامی واجب است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی عجب شیر خواستار جدیت در جلوگیری از روزه‌خواری علنی در ماه مبارک رمضان در سطح این شهرستان شد.
سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای احکام دینی در جامعه و توسعه و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه از توفیقات الهی برای انسان ها است.
سیدشمس الدین مراثی، رمضان را ماه خودسازی و نزدیکی به خدا خواند و افزود: این ماه فرصت مغتنمی برای مسئولان به منظور خدمت رسانی به مردم و انجام امور آن ها است.
وی با اشاره به ضرورت خدمت رسانی دوچندان به مردم در ماه مبارک رمضان یادآور شد: خدمت به مردم و روزه داران در این ماه از اجر و پاداش دوچندانی برخوردار است و به همین خاطر همه باید در این راه تلاش کنند.
سرپرست فرمانداری عجب شیر اظهار داشت: در ماه رمضان بازار کالاهای مصرفی از رونق خاصی برخوردار می شود بنابراین نظارت بر این بازار به منظور حفظ حقوق مصرف کنندگان بسیار ضروری و لازم است.
مراثی با اشاره به آمادگی این شهرستان برای تامین کالاهای اساسی مردم در ماه مبارک رمضان، ادامه داد: اصناف و بازاریان این شهرستان باید عدالت و انصاف در عرضه کالاهای عمومی مردم را رعایت کنند.
وی گفت: نظارت بر فعالیت اصناف از طریق گشت های مشترک سیار بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و با حضور روسای تعزیرات حکومتی انجام و برای رعایت حقوق مردم با هرگونه تخلف احتمالی بصورت قاطع برخورد می شود.
وی گفت: هر کس که در اماکن عمومی تظاهر به روزه خواری کند به طور قطع با برخورد قانونی از سوی مراجع ذیصلاح مواجه خواهد شد.
برچسب ها: امام جمعه ، عجب شیر ، رمضان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: