دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
شمخانی در دیدار وزیر کشور پاکستان:
عجب شیر ما - دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت فعال سازی ظرفیت های توافقنامه امنیتی میان ایران و پاکستان، بازتعریف روش های مقابله با ناامنی ها در مرزهای دو کشور را اجتناب ناپذیر دانست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی شمخانی ظهر پنجشنبه به وقت محلی و در برنامه پایانی سفر دو روزه خود به اسلام آباد در دیدار چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان، با اشاره به امضای توافقنامه امنیتی میان دو کشور، اظهار داشت: فعال سازی ظرفیت های این توافقنامه و تداوم رایزنی های برنامه ریزی شده میان مقامات و مسوولان امنیتی و نظامی ایران و پاکستان، نقش تعیین کننده ای در ایجاد هماهنگی های ضروری برای برقراری امنیت در مرزهای مشترک دارد.
وی با ابراز نگرانی در خصوص پشتیبانی مالی، اطلاعاتی و لجستیکی برخی کشورهای فرامنطقه ای و هم پیمانان منطقه ای آنان از اشرار، گروههای تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر برای نا امن سازی مرزهای مشترک ایران و پاکستان افزود: ارتباط سازمان یافته ای که میان اشرار، گروههای تروریستی-تکفیری و قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد شده است ضرورت بازتعریف روشهای مقابله با ناامنی در مرزها را اجتناب ناپدیر نموده است.
علی شمخانی جلوگیری از بروز سوء تفاهم در عملیات مقابله با اشرار و تروریستهای مسلح در مناطق مرزی را مستلزم ارتقاء چارچوب های همکاری مشترک مبتنی بر حسن نیت عنوان کرد و افزود: نباید اجازه دهیم که مرزهای مشترک ما به پناهگاه امن گروه هایی که هیچ هدفی بغیر بی ثبات سازی منطقه، باج گیری و شرارت سازمان یافته ندارند تبدیل شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی برگزاری مستمر کارگروه های مشترک مرزی، اجرای دوره های آموزشی و مانورهای مشترک میان نیروهای مرزبانی ایران و پاکستان و ارتقاء سامانه های تبادل اطلاعات بر خط را از ضرورت های افزایش هماهنگی میان دستگاههای امنیتی و انتظامی دو کشور برشمرد و آمادگی کشورمان را برای همکاری با دولت پاکستان در این زمینه اعلام کرد.
چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان نیز در این ملاقات با اشاره به اجرای عملیات گسترده ارتش و نیروهای امنیتی این کشور بر علیه اشرار و تروریستهای مسلح در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی، از عزم راسخ دولت پاکستان برای مقابله مستمر با عوامل نا امنی در مناطق آلوده این کشور خبر داد.
وی ضرورت افزایش هماهنگی های اطلاعاتی و امنیتی میان ایران،پاکستان و افغانستان در موضوع مبارزه با اشرار، قاچاقجیان موادمخدر و تروریست های مسلح را مورد تاکید قرارداد و افزود: تلاش برای ریشه کنی فقر اقتصادی و فرهنگی در مناطق مشترک مرزی و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای ساکنان مناطق فوق نقش تعیین کننده ای در کاهش گرایش به گروههای تروریستی و اشرار در میان اهالی منطقه خواهد داشت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که صبح روز گذشته (چهارشنبه) وارد اسلام آباد شد و وی امروز پنجشنبه نیز به عنوان برنامه پایانی خود در این سفر دو روزه با چودری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.
علی شمخانی همچنین طی روز گذشته و امروز با ناصر خان جنجوعا مشاور امنیت ملی، سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان و محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
شمخانی همچنین عصر دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
این نخستین سفر شمخانی به پاکستان از زمان آغاز مسؤولیت وی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان محسوب می شود.
برچسب ها: شمخانی ، پاکستان ، امنیت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: