شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
قاضی‌زاده هاشمی خبر داد:
عجب شیر ما - عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که چهار منتخب تبریز هفته آینده مراسم تحلیف خود را در صحن علنی مجلس به جا می‌آورند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، خبرگزاری خانه ملت؛ امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تایید انتخابات حوزه انتخابیه تبریز از سوی شورای نگهبان در جلسه روز گذشته اظهار کرد: بر اساس روال موجود چهار منتخب تبریز احتمالا روز یکشنبه در صحن علنی مجلس مراسم تحلیف خود را به جا می‌آورند و رسیدگی به اعتبارنامه آن‌ها نیز در شعب مربوطه آغاز می‌شود تا پس از تایید شعبه اعتبارنامه آن‌ها در صحن علنی مطرح شود و به تصویب برسد.

با اعلام نظر شورای نگهبان انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز تایید و زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، شهاب‌الدین بی‌مقدار و محمداسماعیل سعیدی به عنوان منتخبان مردم تبریز تعیین شدند. پیش از این علیرضا منادی سفیدان به عنوان چهارمین منتخب تبریز اعلام شده بود که با بازشماری آراء محمداسماعیل سعیدی جای او را گرفت.

کمیسیون‌های تخصصی هفته آینده تعیین تکلیف می‌شوند

قاضی‌زاده هاشمی درباره تعیین تکلیف کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه نمایندگان باید از نظر مدرک تحصیلی سابقه اجرایی و یا سابقه نمایندگی به کمیسیون مرتبط باشند تا بتوانند آن کمیسیون را انتخاب کنند. بر همین اساس اولویت‌بندی نمایندگان انجام شده و البته تا دیروز فرصت تغییر کمیسیون‌ها وجود داشت.

به گزارش ایسنا؛ وی افزود: برخی از کمیسیون‌هایی که ممکن است متقاضی بیشتری داشته باشد در شورای روسای شعب و یکی از نواب رییس مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتا ترکیب کمیسیون‌های تخصصی هفته آینده نهایی خواهد شد.

برچسب ها: مجلس ، تبریز ، انتخابات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: