سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
عجب شیر ما - مدیر شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مجتمع های گلخانه ای عجب شیر تا نیمه اول امسال به متقاضیان سرمایه گذاری واگذار می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سیدخلیل هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع گلخانه ای شهرستان عجب شیر با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی، افزود: این امر در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان، مبنی بر افزایش تولید در واحد سطح، کاهش مصرف آب و اشتغال دانش آموختگان بخش کشاورزی، به متقاضیان سرمایه گذاری حقیقی و حقوقی واگذار می شود.
وی گفت: با توجه به چالش بحران آب در منطقه، باید تولید محصولات گلخانه ای در اولویت مسئولان و کشاورزان قرار گیرد.
وی یادآور شد: تشکیل و ساماندهی شرکت های کشاورزی، مکان یابی، استعداد سنجی، انجام مطالعات و اختصاص اعتبارهای استانی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت های کشاورزی و واگذاری مجتمع های گلخانه ای تکمیل شده به متقاضیان سرمایه گذاری از جمله برنامه های شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان شرقی است.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی آذربایجان شرقی اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی مجتمع گلخانه‌ای عجب شیر 100 درصد و در مرحله اول اولویت واگذاری این مجتمع به دانش آموختگان بخش کشاورزی و کشاورزان این شهرستان بوده و اگر این امر بدلیل نبود توان مالی متقاضیان محقق نشود، قطعات این مجتمع به متقاضیان سرمایه گذار واگذار می شود.
هاشمی با بیان اینکه سطح کل مجتمع گلخانه هیدروپونیک عجب شیر را 52 هکتار و تعداد کل قطعات زیرسازی و آماده‌سازی شده 55 واحد و هر یک به مساحت پنج هزار مترمربع است، ادامه داد: تسهیلات لازم نیز در این زمینه به متقاضیان داده می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 60 میلیارد ریال برای ساخت مجتمع گلخانه ای عجب‌شیر هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این شهرک علاوه بر تولید انواع سبزی، میوه، گوجه فرنگی، خیار و گل های زینتی، برای 450 نفر شغل ایجاد می شود.
سرپرست فرمانداری عجب شیر نیز در این آیین خواستار سرعت دهی در اختصاص اعتبار برای تکمیل مجتمع گلخانه ای این شهرستان شد و گفت: در واگذاری قطعات مجتمع گلخانه ای باید توجه جدی شود تا این قطعات به افراد کننده کار واگذار شود.
سیدشمس الدین مراثی با بیان اینکه عملیات احداث این شهرک از شش سال پیش شروع شده است، افزود: با توجه به کمبود منابع آب در این شهرستان و با هدف صرفه جویی در مصرف این منابع و اعمال مدیریت بهینه بر تولید بخش کشاورزی، باید اجرای طرح هایی با نیاز منابع آبی کمتر در اولویت بخش کشاورزی قرار گیرد.
وی اظهار کرد: تولید مناسب محصولات گلخانه ای مورد نیاز با مشخصات مطلوب و به مقدار مناسب، شاخص های اقتصادی و صنعت کشاورزی را در این شهرستان به نحو مطلوبی افزایش می دهد.
سرپرست فرمانداری عجب شیر یادآور شد: با نگاهی به وضعیت خشکسالی و سرمازدگی محصولات کشاورزان این شهرستان در سال های اخیر، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان، افزایش درآمد در واحد سطح، تنوع کشت، کنترل آفات و بیماری ها و سایر عوامل مانند طوفان، باران و خشکسالی، گسترش کشت گلخانه ای باید مورد تأکید قرار گیرد.
مراثی خواستار اولویت قرار دادن دانش آموختگان در رشته کشاورزی این شهرستان برای جذب در مجتمع گلخانه ای توسط سرمایه گذاران با نظارت جهاد کشاورزی شد و افزود: واگذاری این مجتمع‌ها فرصت خوبی برای دانش آموختگان کشاورزی جویای کار است.
شهرستان عجبشیر دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که بیش از پنج هزار هکتار آن را باغات به خود اختصاص داده است.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت درفاصله 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: