جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: ۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
عجب شیر ما - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر از پلمپ و شناسایی بیش از 246 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، یعقوب شهبازپور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب مصرفی خصوصا در مصارف کشاورزی و باغی توجه به کنترل و مصرف بهینه منابع آبی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی، عدم وجود کنتورهای حجمی آب را یکی از دغدغه های باغداران و کشاورزان عنوان کرد و از مسئولین امر خواست هرچه سریعتر طرح نصب کنتورهای آب را در اولویت کاری خود قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر، افزود: دادگستری اهر با همراهی اداره امور آب شهرستان در راستای بهینه سازی و کنترل مصرف منابع آبی و پیشگیری از استفاده غیر قانونی از آب تدابیری اندیشیده شده که در این راستا می توان به پلمپ نزدیک به 76 حلقه چاه آب غیر مجاز طی سالجاری اشاره کرد.

شهباز پور گفت: علاوه بر پلمپ این چاه های غیر مجاز بیش از 170 حلقه چاه غیر مجاز نیز طی هفت ماه گذشته سالجاری نیز شناسایی شده که در گام اول برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز سودجویان این حلقه چاه ها پلمپ خواهند شد.

وی، در پایان با تشکر از اداره امور آب اهر در همکاری با دادگستری شهرستان در جهت رسیدگی به تخلفات و کاهش پرونده های جرایم منابع آبی در دادگستری این شهرستان از کشاورزان و باغداران نیز خواست در اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند در چاه های آبی خود پیشقدم باشند تا از سوء استفاده برخی از افراد سودجو در مصرف آبها زیرزمینی ممانعت شود.

برچسب ها: اهر ، کشاورزی ، چاه ، غیر مجاز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: