شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
سرپرست فرمانداری عجب شیر:
عجب شیر ما - سرپرست فرمانداری عجب شیر، تخصص هفت میلیارد ریال اعتبار بنیاد خیریه برکت برای ساخت فضای آموزشی در مناطق محروم این شهرستان را از مسئولان استانی خواستار شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سیدشمس الدین مراثی، روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پروش این شهرستان با بیان اینکه اعتباری از طرح های بنیاد خیریه برکت برای ساخت مدرسه در روستای آلمالو واقع در بخش قلعه چای این شهرستان در نظر گرفته شده بود، افزود: با توجه به ساخت و تجهیز این مدرسه و اعتبار باقی مانده این طرح به میزان هفت میلیارد ریال، اداره کل نوسازی مدارس استان باید نسبت به اجرای قرارداد با اعتبار باقی مانده جهت ساخت مدرسه در هرگلان و تجهیز مدرسه خیر ساز در شهر عجب شیر اقدام کند.
وی، با قدردانی از تلاش‌های مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت در ساخت‌ و ساز مدارس و فضاهای آموزشی کشور یادآور شد: مسئولان این ستاد و بنیاد برکت به کمک تعلیم و تربیت و رفع تنگناهای موجود کشور شتافته اند و حضور آن‌ها سبب شده تا کمک‌های خیران و سایر نهادها افزایش یابد و سرمایه‌گذاری بیشتری در این خصوص انجام گیرد.
سرپرست فرمانداری عجب شیر اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان روستاهای هرگلان و شهر عجب شیر با کمبود مدارس ابتدایی و راهنمایی مواجه هستند، ساخت مدارس در این مناطق ضروری است.
مراثی، با اشاره به اینکه حدود یک هزار دانش آموز در هرگلان وجود دارد، ادامه داد: فضای آموزشی این روستا جوابگوی دانش آموزان نبوده و برای ساخت مدرسه در آن باید هم مسئولان و هم خیران کمک کنند.
مدیر اداره آموزش و پرورش عجب شیر گفت: بیش از 40 درصد از مدارس این شهرستان به دلیل عمر بالای 30 سال و به دلیل نامناسب بودن فضای فیزیکی آن ها نیاز به بازسازی و یا نوسازی دارد.
محمدعلی صمدزاده، افزود: سال گذشته اداره کل نوسازی استان برای بازسازی مدارس این شهرستان دو میلیارد ریال پیش بینی کرده بود که از این اعتبار فقط 35درصد اختصاص یافته است.
وی، با بیان اینکه اعتبارهای دولتی جوابگوی نیاز بازسازی 120مدرسه این شهرستان نیست، اظهار کرد: سال گذشته خیران این شهرستان بیش از دو میلیار ریال به مدارس کمک کرده اند.
مدیر اداره آموزش و پرورش عجب شیر با اشاره به اینکه برای ایجاد آزمایشگاه نانو تکنولوژی با همکاری نهاد ریاست جمهوری نیاز به دو میلیارد ریال اعتبار است، یادآور شد: این آزمایشگاه با تخصیص یک سوم اعتبار توسط نهاد ریاست جمهوری و 500 میلیون ریال اعتبار توسط اعتبارهای شورای اسلامی عجب شیر و کمک خیران این شهرستان ایجاد می شود.
صمدزاده، با بیان اینکه به دانش آموزانی که به فعالیت های پژوهشی علاقه مندند باید بیشتر توجه شود، ادامه داد: همه دانش آموزان علاقمند باید از امکانات و تجهیزات این آزمایشگاه استفاده کنند.
وی، با بیان اینکه از این آزمایشگاه ها حمایت مالی، علمی و تجهیزاتی می شود، گفت: در این ارتباط برای معلمان و دانش آموزان دوره های آموزشی برگزار می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: