دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 06 2024
کد خبر: ۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی خبر داد:
عجب شیر ما - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی مشکلات سرپرست خانوار را دلیل اصلی تحت حمایت قرار گرفتن ۹۰ درصد از مددجویان این نهاد عنوان کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، حسین دشتی شنبه با بیان این مطلب گفت: ۴۷ درصد از مددجویان به دلیل فوت سرپرست و ۴۳ درصد نیز به علت از کارافتادگی، معلولیت و بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: ۳۳ هزار خانوار به علت فوت سرپرست خانوار و  ۳۰ هزار خانوار نیز به علت از کارافتادگی، معلولیت و بیماری سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند و نیز ۶۷ درصد از مددجویان تحت حمایت زن و بقیه مرد هستند و اغلب مددجویان به علل فوت، از کار افتادگی، بیماری سرپرست و طلاق یا زندانی بودن همسر تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه میزان آسیب های اجتماعی در بین مددجویان تحت حمایت این نهاد پائین است، افزود: شش درصد از خانوارهای مددجویان به علت طلاق و چهار درصد به علل بد سرپرستی، زندانی و سرباز بودن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار گرفته اند.

دشتی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۳۵ هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: ۶۹ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در روستاها و ۶۶ هزار نفر نیز در شهرهای استان سکونت دارند و اعتماد مردم به کمیته امداد اصلی ترین سرمایه این نهاد است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: