چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
عجب شیر ما - تیم‌های ایرانی با کسب رتبه‌های اول و دوم سی‌ویکمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان در این رقابت‌ها قدرت‌نمایی کردند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، سی‌ویکمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان عصر روز پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور 17 تیم خارجی و 4 تیم داخلی به مسافت 1005 کیلومتر و در 6 مرحله  بین سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل آغاز شد.

ایران به همراه سه تیم باشگاهی پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز و پیشگامان کویر یزد تیم‌های داخلی حاضر در این تور حضور پیدا کرد و برای نخستین بار 17 تیم خارجی در این تور حضور پیدا کردند.

دریاچه ارومیه؛ یادگاری از نخستین دوره تور آذربایجان

این تور که برای اولین بار در سال 1365 با شرکت تیم‌های داخلی با نام تور «دریاچه ارومیه» و به همت اداره کل تربیت‌بدنی و هیئت دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی در 2 استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شد حال به یکی از بهترین تورها در این ورزش تبدیل‌شده و لقب نیمه‌حرفه‌ای را نیز با خود یدک می‌کشد.

در اولین دوره این تور، تنها تیم‌هایی از استان‌های مختلف کشور حضور داشتند که درنهایت این تیم آذربایجان شرقی الف بود که درمجموع تیمی اول شد و تیم‌های خوزستان و آذربایجان شرقی ب را در رده‌های دوم و سوم قرار داد.

روند رو به رشد تیم با حضور کشورهای خارجی

این تور به همین روال 5 دوره دیگر پیگیری شد تا در تور ششم شاهد حضور تیم‌های خارجی ازجمله ترکیه و سوریه باشیم و آنان که به‌عنوان اولین تیم‌های خارجی شرکت‌کننده در این تور لقب گرفته بودند به ترتیب رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص بدهند و تیم آذربایجان شرقی را به رده سوم بفرستند.

در دوره‌های بعدی نیز به‌مراتب تعداد تیم‌های شرکت‌کننده داخلی و خارجی بیشتر شد و حال که این تور خود را برای آغاز سی‌امین دور خود آماده می‌کند در دوره‌های قبلی شاهد حضور تیم‌هایی از کشورهای ترکمنستان، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، اوکراین، عربستان، ازبکستان و جمهوری چک بود.

وقتی شهرداری قوی سبقت سی‌ویکمین دوره تور را ربود

در مرحله نخست سی‌ویکمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان دوچرخه‌سواران مسیر 162.4 کیلومتری تبریز به ارومیه را رکاب زدند.

در نخستین مرحله تیم شهرداری تبریز زمان 11 ساعت و 23 دقیقه و چهار ثانیه را برای خود ثبت کرده و موفق شد در بخش تیمی در صدر جدول قرار بگیرد.

پس از شاگردان هوشیار پیشگامان کویر یزد با ثبت زمان 11 ساعت 23 دقیقه و 35 ثانیه در رده دوم قرار گرفت و تیم وینو فور ائور قزاقستان با ثبت زمان 11 ساعت و 23 دقیقه و 55 ثانیه در رده سوم جای گرفتند.

در بخش انفرادی نیز در پایان مرحله اول، کاشیر مک کاچن از تیم المینت ایالات متحده موفق شد با زمان 3 ساعت و 47 دقیقه و 27 ثانیه از خط پایان گذشته و به قهرمانی این مرحله دست یابد، صمد پورسیدی و احد کاظمی هر دو از تیم شهرداری تبریز در مکان‌های دوم و سوم مرحله اول قرار گرفتند.

پیراهن آسیایی در این مرحله به احد کاظمی دوچرخه‌سواری باسابقه از شهرداری تبریز رسید و پیراهن‌های طلایی و امتیازی نیز به مک کاچن رکابزن تیم ایالات متحده رسید.

بخش کوهستان و حرف‌های زیاد شهرداری چی ها برای گفتن

صمد پورسیدی پس از پایان مرحله نخست تور می‌گوید: مرحله اول این تور بسیار خوب و منظم برگزار شد و با کمک همه رکاب‌زنان تیم بود که من دوم شدم و امیدوارم در ادامه تور هم بتوانم نتایج خوبی را همراه تیم کسب کنم.

وی می‌افزاید: با توجه شرایطی که من و همه رکاب‌زنان تیم ما دارند بیشتر در بخش کوهستان می‌توانند حریف سرسختی برای بقیه رکاب‌زنان باشند و رقابت در جاده شاید کمی سخت باشد، ولی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نتایج خوبی را در ادامه تور هم کسب کنیم.

طولانی‌ترین مسیر تور سی‌ویکم با صدرنشینی استرالیایی‌ها

پیتر کونینگ از تیم حرفه‌ای دراپاک استرالیا توانست در مرحله دوم تور سی‌ویکم با زمان 4 ساعت و 37 دقیقه و 10 ثانیه زودتر از دیگر رکاب‌زنان از خط پایان عبور کند.

پس از وی آروین معظمی گودرزی از تیم پیشگامان کویر یزد با زمان 4 ساعت 42 دقیقه و دو ثانیه و احد کاظمی از تیم شهرداری تبریز با زمان 4 ساعت 42 دقیقه و پنج ثانیه به ترتیب در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

پیراهن‌های امتیازی و آسیایی در این مرحله به احد کاظمی از شهرداری تبریز رسید و پیراهن طلایی به پیتر کونینگ از دراپاک استرالیا و پیراهن کوهستان نیز به صمد پورسیدی از شهرداری تبریز رسید.

پیتر کونینگ رکابزن تیم دراپاک استرالیا می‌گوید: با توجه به شرایطی که در مسیر بود در کیلومتر 70 مسیر تصمیم گرفتم از رکاب‌زنان جلوتر بروم که در کنار من دو رکابزن دیگر نیز حضور داشتند که همراه آن‌ها مسیر را طی کردم و درنهایت با تلاشی که داشتم موفق شدم در ادامه جلوتر از آن‌ها به خط پایان برسم.

وی ادامه می‌دهد: مسیر سربالایی کمک خوبی در اول شدن من کرد و به دلیل دسته‌دسته شدن رکاب‌زنان، من و دو نفر دیگر از دوچرخه‌سواران توانستیم زودتر از بقیه مسیر را طی کنیم. سطح تور بسیار خوب و عالی است و همه رکاب‌زنان از توانایی و پتانسیل بالایی برخوردار هستند و رکاب زدن در بین این دوچرخه‌سواران کار آسانی نیست.

این دوچرخه‌سوار هلندی خاطرنشان می‌کند: از رکاب‌زنانی که در گروه اول قرار داشتند و از بقیه فاصله گرفته بودند یکی از رکاب‌زنان تیم ما حضور داشت و به این دلیل من زیاد به خودم فشار وارد نکردم چون در این صورت پیراهن طلایی در تیم ما حفظ می‌شد و از این بسیار خوشحالم که پیراهن طلایی را حفظ کردیم.

حمله خارجی‌ها به سکوهای مرحله ششم

یووگنی گیدیچ از تیم وینو فورائور قزاقستان در مرحله ششم این رقابت‌ها موفق شد با ثبت زمان 2 ساعت و 44 دقیقه و 14 ثانیه زودتر از دیگر رکاب‌زنان مسافت 114 کیلومتری داخل شهر تبریز را طی کرده و اول شود.

در این مرحله جان آبرستوری رکابزن استرالیایی تیم یوکیو ژاپن و آرتم تسلر از تیم لیوشان لندسکیپ اکراین دوم و سوم شناخته شدند.

همانند مراحل چهارم و پنجم، همه پیراهن‌های این مرحله اعم از طلایی، امتیازی، آسیایی و کوهستان به صمد پورسیدی از تیم شهرداری تبریز رسید.

قدرت دوچرخه‌سواری تبریز را در آسیا نشان دادیم

میرصمد پورسیدی پس از کسب عنوان نخست مرحله چهارم تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان اظهار می‌کند: امروز یکی از سخت‌ترین مراحل تور را پشت سر گذاشتیم و توانستیم عنوان‌های انفرادی و تیمی را از رکاب‌زنان خارجی پس بگیریم.

نابغه تبریزی دوچرخه‌سواری ایران خاطرنشان می‌کند: باوجوداینکه تیم‌های خارجی خوبی در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند، ولی بار دیگر توانستیم قدرت دوچرخه‌سواری تبریز را در آسیا نشان دهیم.

وی می‌افزاید: با توجه به فشار مسابقات، هر روز نمی‌توانیم تمام توان خودمان را بگذاریم، ولی سعی می‌کنیم تا پایان رقابت‌ها، سکوی نخست را برای خودمان نگه‌داریم.

قهرمانی مقتدرانه شهرداری تبریز در پایان سی‌ویکمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان

با رسیدن دوچرخه‌سواران به خط پایان مرحله ششم تور سی‌ویکم، نتایج تیمی مجموع 6 مرحله نیز مشخص شد.

رکاب‌زنان تیم شهرداری تبریز که در مسیر سرعین به پیست اسکی سهند در بخش انفرادی حائز رتبه‌های اول، سوم، چهارم و پنجم شده بودند، در آخرین مرحله هم عملکرد تیمی خوبی داشتند و درنهایت با هدایت قادر میزبانی و تفکرات ناصر هوشیار توانستند باقدرت تمام به‌عنوان قهرمان بخش تیمی تور سی‌ویکم شناخته شوند.

بر این اساس تیم شهرداری تبریز با ثبت زمان مجموع 72 ساعت و 20 دقیقه و هفت ثانیه در صدر بخش تیمی 6 مرحله قرار گرفت و قهرمان شد.

پس از تیم شهرداری تبریز، تیم پیشگامان کویر یزد با زمان 72 ساعت و 35 دقیقه و 38 ثانیه در رتبه دوم ایستاد و تیم وینو فورائور قزاقستان با 72 ساعت و 47 دقیقه و 38 ثانیه در رده سوم قرار گرفت.

مرحله ششم و پایانی تور سی‌ویکم چهارشنبه به مسافت 114 کیلومتر در داخل شهر تبریز برگزار شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: