چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان:
عجب شیر ما - مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، با تاکید بر اینکه در زمینه‌های علمی هم باید روابط ۲ کشور با محوریت تبریز، توسعه یابد، ابراز داشت: باید از ظرفیت‌های علمی تبریز و آذربایجان با مبادله استاد و دانشجو و تبادل تجربیات علمی استفاده کنیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، یعقوب حسن اف، در در دیدار با معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه برای ورود به بازار روسیه، تجار نمی‌توانند از کانال دولت آذربایجان اقدام کنند، اظهار داشت: تجار و بخش خصوصی آذربایجانی با اعمال نفوذ توانسته‌اند در بازار روسیه حضور فعالی داشته باشد که تجار ایرانی و تبریزی باید مستقیماً با این تجار ارتباط برقرار کنند. 

وی، با بیان اینکه مشکل موجود در روابط دو طرف، باید شناسایی و رفع شود، افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود، عدم آشنایی و تسلط تجار طرفین با قوانین ایران و آذربایجان است که باید راه حل مناسبی برای این موضوع اندیشیده شود.

مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، با یادآوری اینکه در آذربایجان، شرکت های بزرگ تولید تجهیزات نفتی وجود دارد، خاطر نشان کرد: ایران بزرگ‌ترین تولید کننده نفت است و ما می‌توانیم تجهیزات و تأسیسات نفتی تولید آذربایجان را در ایران مستقر کنیم و به فروش برسانیم.

حسن اف، خریدهای ایران از کشورهای مختلف دنیا را مورد اشاره قرار داد و افزود: چرا وقتی تجهیزاتی که در جمهوری آذربایجان وجود دارد ایران از جای دیگر وارد می‌کند؟!

وی با تاکید بر اینکه در زمینه‌های علمی هم باید روابط 2 کشور با محوریت تبریز، توسعه یابد، ابراز داشت: باید از ظرفیت‌های علمی تبریز و آذربایجان با مبادله استاد و دانشجو و تبادل تجربیات علمی استفاده کنیم. 

مدیرکل صنایع سنگین وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان، با یادآوری سخنان استاندار آذربایجان شرقی در دیدارهای گذشته، خاطر نشان کرد: در راستای افزایش دبی چاه‌های نفت ایران، قراردادهای بزرگی بین صنعت و دانشگاه برقرار شده که جمهوری آذربایجان می‌تواند تجارب خود را نیز در این زمینه در اختیار ایران قرار دهد.

برچسب ها: ایران ، آذربایجان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: