پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
معاون برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی استان:
عجب شیر ما - معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: واحدهای نیمه فعال و غیر فعال تا پایان سه ماهه اول سالجاری شناسایی می‌شوند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، اکبر فتحی در جلسه کمیته بهره وری و اقتصاد مقاومتی با اعلام این مطلب گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برنامه ریزی های اقتصادی بر اساس پتانسیل های داخلی انجام گرفت.

وی ادامه داد: از سال 92 برنامه ریزی های اقتصادی در بخش کشاورزی براساس پتانسیل های داخلی انجام گرفت و تراز بازرگانی در بخش کشاورزی از منفی 8.1  میلیارد دلار به منفی سه میلیارد دلار رسید و پنج میلیارد دلار بهبود یافت.

وی افزود: در این برنامه ریزی، پایداری تولید و صادرات محور به عنوان هدف اصلی تعریف و در راستای اقتصاد مقاومتی طراحی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به سیاستهای کشاورزی مقاومتی استان افزود: پیشرفت طرح و وضعیت موجود، احصاء شاخص های عملکرد بخش های مختلف کشاورزی استان بر مبنای سیاستهای تدوین شده اقتصاد مقاومتی ، اخذ گزارش عملکرد از واحدهای مختلف در راستای سیاستهای کشاورزی مقاومتی استان و مدنظر قرار دادن سیاستهای اقتصاد مقاومتی به عنوان سند بالادستی در تدوین برنامه های موردی و کوتاه مدت برای بخش کشاورزی استان از جمله این سیاستها می باشد و در نقشه راه کشاورزی مقاومتی استان تاکید بر تولید سالم، اقتصادی و رقابتی است تا علاوه بر تامین نیاز داخلی امکان رقابت در بازارهای جهانی نیز فراهم شود.

فتحی با اشاره به اینکه هدف وزارت و سازمان تولیدات مرغوب، کیفی و صادرات محور می‌باشد، گفت: تولید بر اساس Gap (عملیات خوب کشاورزی)هدف ویژه سازمان بوده و بندهای 9 گانه سند تدبیر و توسعه عین اهداف اقتصاد مقاومتی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس، پرورش در محیط های متراکم، گلخانه ای و کنترل شده، صنایع کوچک کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی استراتژیک از برنامه های اقتصاد کشاورزی است.

وی گفت: واحدهای نیمه فعال و غیر فعال باید تا پایان سه ماهه اول سالجاری شناسایی و جهت فعال‌سازی معرفی شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: