پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
عجب شیر ما - سرپرست فرمانداری عجب شیر، پیمانکاران مسکن مهر را موظف به انجام تعهدهای خود در بازه زمانی مشخص شده کرد و از آنان خواست در تحویل و تکمیل واحدهای مسکونی مردم، سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سیدشمس الدین مراثی، روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات مسکن مهر این شهرستان افزود: اجرای این طرح در برخی از مناطق با مشکل مواجه بوده و به صورت محلی و با همکاری دستگاه های اجرایی، خدمات رسان، مالکان، پیمانکاران و بانک ها رفع شدنی است.
وی، اظهار کرد: بر اساس قرارداد منعقده، تعاونی ‌های مسکن باید به تعهدهای خود عمل کنند و متقاضیان، واحدها را از تعاونی‌ ها تحویل گرفته و کیفیت و کمیت فیزیکی ساختمان را با قرارداد منعقد شده مطابقت دهند و در صورت وجود نواقص، تعاونی‌ ها باید آن را رفع کنند.
سرپرست فرمانداری عجب شیر، از متقاضیان مسکن مهر 396 واحدی ولایت نیز خواست تا به تعهدهای مالی خود عمل و نسبت به قسط بندی وام بانکی اقدام کنند و پیمانکار نیز باید هر چه سریعتر نواقص های موجود را رفع کند.
مراثی، با بیان اینکه طرح مسکن مهر این شهرستان زیرساخت های مناسبی ندارند، ادامه داد: این امر به مشکلی برای مردم این شهرستان تبدیل کرده و مسئولان استانی باید نسبت به رفع آن اقدام لازم انجام دهند.
وی، از اداره راه و شهرسازی این شهرستان خواست تا نسبت به عقد قرارداد پیمان در خصوص محوطه سازی با شرکت کوثر اقدام کند تا شرکت مذکور عملیات محوطه سازی را بعد از عقد قرارداد شروع کند.
مراثی، افزود: محوطه سازی، افزایش قیمت و تقسیط وام های احداث مسکن مهر از مسایل و مشکلات صاحبان این واحدهای مسکونی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی، گفت: ناتوانی متقاضیان در تامین هزینه ها و آورده شخصی، کمبود فضای آموزشی و فضای سبز، نبود واحدهای تجاری و دیگر سرانه ها از دیگر مشکلات مسکن مهر این شهرستان است.
رییس اداره راه و شهرسازی عجب شیر نیز در این جلسه گفت: متقاضیان این واحدها به مبلغ اقساط به میزان حدود دو میلیون و 800 هزار ریال در ماه و نواقص موجود اعتراض داشتند که قرار شد طی جلسه ای با حضور مسئولان استانی به موارد مذکور رسیدگی شود.
رضا سالاری فر، افزود: همچنین مقرر شد تا نواقص ساختمانی و آسفالت نبودن محوطه و مشکلاتی مانند نبود مدرسه، مرکز بهداشت، مراکز تفریحی و رفاهی و انتظامی در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی یادآوری کرد: از مهمترین دغدغه های متقاضیان مسکن مهر این شهرستان، اتمام واحدهای ناتمام و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی این طرح است که باید به آن ها رسیدگی شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت درفاصله 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: