جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: امسال 14 هزار و 500 واحد شهری و روستایی در استان سنددار می‌شوند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا "حافظ باباپور" در اولین نشست و همایش مشترک ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک استان، با ابراز رضایت از تعامل و همکاری دو جانبه بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک، عنوان کرد: با صدور سند مالکیت برای املاک، به صورت خودکار یک پرونده از دادگستری کم می‌شود، همچنین کاهش اختلافات ارضی و امکان استفاده از سند مالکیت به عنوان تضمین کننده بانکی از دیگر مزیت‌های صدور سند مالکیت است.

 

وی با اشاره به اینکه اوج صدور سند مالکیت در زمان برنامه چهارم توسعه بود، گفت: بر اساس شنیده‌ها این امکان وجود دارد که صدور سند برای واحدهای مسکونی شهرهای زیر 50 هزار نفر نیز به بنیاد مسکن واگذار شود. معتقدم باتوجه به تجربیات گذشته، بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک می‌توانند به راحتی از عهده این کار نیز برآیند.

 

باباپور ادامه داد: علی رغم تلاش‌های چندین ساله، همچنان حدود 190 هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر بدون سند هستند، البته برخی از واحدهای باقی مانده برای سنددار شدن، مشکلات حقوقی از جمله وقفی یا ملی بودن زمین‌شان دارند.

 

وی تأکید کرد: مطمئنأ امسال و سال‌های بعد نیز برنامه‌های مصوب در زمینه صدور سند برای واحدهای مسکونی را با همراهی اداره ثبت اسناد و املاک استان با موفقیت پیش خواهیم برد. 

برچسب ها: باباپور ، مسکن ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: