پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ کس حق ندارد به بهانه وجود مشکلات واحدهای تولیدی، به پلمب کردن آنها بپردازد؛ ما 100 درصد مدافع سلامت انسان‌ها هستیم اما نباید به دلایلی مثل تاخیر پرداخت پول برق و ... واحدها پلمب شوند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه رفع موانع تولید در شرکت مهراصل اظهار داشت: یکی از هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان آذرشهر توسعه صنعت سنگ است و احداث شهرک سنگ این شهرستان مصوب شده است که در ماه بعدی عملیات اجرایی این شهرک با کمک اداره کل محیط زیست، شرکت شهرک‌های صنعتی و فرماندار آذرشهر تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با اشاره به اعتراض برخی از تولیدکنندگان سنگ استان مبنی بر خرید سنگ از شهرهای دیگر توسط شهرداران، ابراز داشت: شهرداران به دنبال قیمت و کیفیت هستند و اگر خواهان فروش سنگ‌های خود هستید باید قیمت و کیفیت سنگ‌ها را قابل رقابت با سایر استان‌ها کنند.

جبارزاده در عین حال خاطرنشان کرد: ما از همه دستگاه‌ها تقاضا داریم برای تحقق اقتصادمقاومتی و حمایت از واحدهای تولیدی استان همه دستگاه‌ها خریدهای خود از داخل استان انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: اینکه برخی از تولیدکنندگان مطرح می‌کنند ایجاد شهرک سنگ به واحدهای بزرگ مثل سنگاب و سیماسنگ می‌تواند ضرر رسان باشد منطقی به نظر نمی‌رسد؛ چرا که ما می‌خواهیم همه فعالیت‌های سنگ را در شهرک سنگ متمرکز کنیم که در بازاریابی واحدهای مرتبط بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این مسئول با اشاره به اعتراض یکی از خبرنگاران نسبت به عدم رعایت اصول ایمنی در یکی از واحدهای شهرک صنعتی سلیمی نسبت به رعایت لوازم و تجهیزات ایمنی لازم از سوی کارگران واحدهای تولیدی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اذعان داشت: مرکز توسعه صادرات کشور از واحدهایی که قصد شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور را دارند حمایت می‌کند؛ بنابراین از واحدهای تولیدی استان انتظار داریم در هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود از طریق مرکز توسعه صادرات کشور حضور یابند.

وی با اعلام حمایت از واحدهای تولیدی سنگ در آذرشهر و شهرک سلیمی برای بحث نقدینگی و امور جاری شرکت‌ها، یادآور شد: از واحدهای تولیدکننده سنگ برای صادرات سنگ حمایت می‌کنیم و معتقدیم مشکل محیط زیست و مالیات قابل حل است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: بازار روسیه و بازارهای قفقاز جزو بازارهای هدف ما در سال 95 به شمار می‌رود و از واحدهای تولیدی استان انتظار داریم نسبت به تعیین جایگاه مناسب در این بازارها اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول اذعان داشت: اعتقاد دارم هرکس علاوه بر خانواده خود به خانواده دیگر نان بدهد کار بزرگی انجام داده و حال هر واحد تولیدی که به تامین معاش چندین خانواده می‌پردازد اقدام ارزشمندی به انجام رسانده که باید مورد حمایت قرار گیرد.

جبارزاده متذکر شد: هیچ کس حق ندارد به بهانه وجود مشکلات واحدهای تولیدی، به پلمب کردن آنها بپردازد؛ ما 100 درصد مدافع سلامت انسان‌ها هستیم اما نباید به دلایلی مثل تاخیر پرداخت پول برق و ... واحدها پلمب شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: