چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
عجب شیر ما - سرپرست فرمانداري عجب شير از راه اندازي مجمع خيرين كتابخانه ساز در اين شهرستان در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سيدشمس الدين مراثي، روز يكشنبه در نشست انجمن كتابخانه عمومي اين شهرستان افزود: اين مجمع به منظور گسترش فرهنگ مطالعه هدفمند در اين شهرستان راه اندازي مي شود و همكاري افراد توانمند و نيكوكار در امر توسعه فضاي كتابخانه براي بهره مندي فرزندان و جوانان منطقه ضروري است.
وي، با اشاره به كمبود بودجه دولتي در امر توسعه كتابخانه ها، اظهار كرد: تشكيل انجمن خيرين كتابخانه ‌ساز و تاسيس كتابخانه‌هاي نهادي و مشاركتي راهكاري مهم براي توسعه فعاليت‌هاي كتابخواني بوده و كمك بزرگي براي تجهيز و ساخت كتابخانه‌هاي جديد و خريد كتاب است.
سرپرست فرمانداري عجب شير، با قدرداني از همكاري و مشاركت شهرداري در پرداخت نيم درصد سهم عوارض به كتابخانه ها، يادآوري كرد: شهرداري و اعضاي شوراي شهر از مسائل محوري اداره و بهبود شرايط كتابخانه عمومي اين شهر هستند.
مراثي، با بيان اينكه توسعه و رشد همه جانبه جامعه بدون در نظر گرفتن مطالعه و نقش نهضت مطالعه مفيد حاصل نمي شود، ادامه داد: كتابخانه عمومي بايد محل رفع نيازها و سووالات علمي اقشار مختلف مردم بويژه دانش آموزان و دانشجويان در موضوعات مختلف باشد.
وي، با بيان اينكه فضاي كتابخانه اي در اين شهرستان ظرفيت توسعه و گسترش بيشتري دارد، گفت: بايد با ايجاد فرهنگ كتابخواني زمينه رسيدن جامعه به پيشرفت را فراهم كرد.
مراثي، خواستار معرفي كتاب هاي موجود در كتابخانه اين شهرستان در روزنامه هاي محلي شد و افزود: با همكاري اداره آموزش و پرورش و كتابخانه عمومي، بايد تمام دانش آموزان به صورت رايگان در هفته جوانان عضو اين نهاد شوند.
برچسب ها: کتابخانه ، عجب شیر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: