جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
استاندار خبر داد:
عجب شیر ما - استاندار سمنان از تشكيل ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در اين استان خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدرضا خباز در جلسه شوراي برنامه ريزي استان سمنان در سالن يادگار امام (ره) استانداري با اشاره به اينكه بحث اقتصاد مقاومتي از اهميت بالايي در كشور برخوردار است، گفت: دولت به تاسي از سياست‌هاي كلي و كلان اقتصاد مقاومتي كه از سوي رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده بود كارهاي اجرايي در اين زمينه را انجام داده و ساماندهي كرده است.
خباز با اشاره به شعار امسال با عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل افزود : اميد است با وحدت و يكپارچگي در پيروي از دستورات رهبري و در راستاي خدمت‌رساني به مردم انجام وظيفه كنيم.
وي تصريح كرد : برنامه‌هاي ابلاغي تحت عناوين برنامه ملي ارتقاء بهره‌وري، برنامه ملي پيشبرد برون‌گرايي اقتصادي، برنامه ملي ارتقاء توان توليد ملي، عدالت بنيان كردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعي است.
استاندار سمنان اظهار داشت : برنامه ملي برقراري انضباط مالي، برنامه ملي توسعه اقتصاد دانش بنيان، برنامه ملي گفتمان ‌سازي و فرهنگ‌سازي اقتصاد، شفاف‌سازي اقتصاد، توسعه ظرفيت نفت، گاز و تشكيل زنجيره پائين دستي و توسعه بازار، هدفمندي يارانه‌ها و مردمي كردن اقتصاد از ديگر برنامه‌هاي ابلاغي محسوب مي‌شود.
خباز با اشاره به اينكه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در استان سمنان به رياست استاندار تشكيل شده تا دستور العمل‌ها را عملياتي و به اقدامات جامه عمل پوشاند، تصريح كرد: اميد است در اين راستا و به منظور اتمام پروژه‌ها از ظرفيت بخش خصوصي استفاده شود.
وي تاكيد كرد : همه ما بايد با هم افزايي تلاش كنيم تا به اهداف نهايي برسيم.
استاندار سمنان با انتقاد از نحوه اداره كردن كشور با وضع موجود و اينكه در زمان حاضر بسيار گران كشور را اداره مي كنيم، گفت: همه ما بايد هزينه سرباري كشور را كاهش دهيم تا كشور بسيار ارزان تر اداره شود.
خباز با بيان اينكه سرمايه گذاري زيادي در كشور انجام شده ولي به دليل ساختار معيوب جوابگو نبوده، يادآور شد: اگر هزينه ها كاهش يابد به طور قطع سرمايه گذاري كمتري صورت مي گيرد و از اتلاف منابع جلوگيري مي شود.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان سمنان در اين جلسه از شناسايي واحدهاي فعال و نيمه فعال استان و ارسال اطلاعات اين واحدها به معاونت برنامه ريزي كشور خبر داد و گفت : سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي با هدف تامين رشد پويا، بهبود شاخص هاي مقاومت اقتصادي و دستيابي به اهداف سند چشم انداز 20 ساله با رويكرد جهادي، انعطاف پذير، فرصت ساز، مولد، درون زا، برون گرا و پيشرو ابلاغ شده است.
سعيد طاهري با تشريح چگونگي تشكيل ساختار اجرائي اقتصاد مقاومتي و اجراي آن در استان گفت: تشكيل ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در سمنان به رياست استاندار و راه اندازي دبير خانه ستاد در سازمان مديريت و برنامه ريزي ، ابلاغ پروژه هاي مصوب ستاد فرماندهي مرتبط با دستگاه هاي اجرائي، تدوين منشور استاني و راهنماي آن و ارسال به دستگاه هاي اجرائي، تدوين ساختار تشكيلاتي ستاد و ارسال آن به نهادهاي اجرائي به منظور نظر خواهي، راه اندازي درگاه اينترنتي ستاد در وبگاه سازمان مديريت و برنامه ريزي از جمله اقدامات انجام شده در سال جاري در جهت تحقق سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي بوه است.
وي ايجاد يكپارچگي و پيوستگي نظامند بين مديران با فرهنگ، روحيه و مديريت جهادي و پرهيز از بخشي نگري و محلي نگري با تقسيم كار تخصصي، استفاده از تمامي ظرفيت هاي علمي و اجرايي استان، پذيرش مسئوليت و پاسخگويي جمعي و افزايش ريسك پذيري مديران و مسئولان در حل مسائل اساسي استان و كانون ايجاد همگرايي و وفاق و عزم استاني در بين مسئولان ، قواي سه گانه در مسائل اساسي اقتصاد مقاومتي استان را از رسالت هاي اين ستاد عنوان كرد.
اسفنديار جهانگرد عضو هيات علمي دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائي در اين جلسه با تشريح وضعيت اقتصادي استان در سال 93 بر مبناي جدول داده- ستانده، گفت: استان سمنان حدود يك در صد سهم توليد ناخالص داخلي كشور را دارد و بيست و ششمين استان در حجم توليد است.
در اين نشست كه مديران كل و اعضاي شوراي برنامه ريزي حضور داشتند، در خصوص راه كارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي در استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: