جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
عجب شیر ما - استاندار خراسان جنوبي درگذشت غلامحسين شكوهي، پدر علم تعليم و تربيت و نخستين وزير آموزش و پرورش ايران بعد از پيروزي انقلاب را به خانواده آن مرحوم، مردم و جامعه علمي و فرهنگي استان تسليت گفت.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، اداره كل روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي در پيام تسليت وجه الله خدمتگزار آمده است: مرحوم شكوهي، فرزند اين استان و از مفاخر ماندگار ايران است كه در گذشت وي موجب تاسف و تاثر عميق است.
در بخشي از پيام آمده است: وي يكي از بهترين فرزندان ايران و از نظريه پردازان طراز اول در آموزش و پرورش بود كه قلب خود را به تعليم و تعلم پيوند زد.
« همچنين دانش و اخلاق و ادب را در خدمت تربيت نسلي نوآور و نوانديش و توانمند به كارگرفته بود و پس از عمري تعليم و تحقيق و تلاش ارزنده، ديده از جهان فرو بست.»
« خدمات ارزنده مرحوم شكوهي در زمينه تعليم و تربيت و توسعه فرهنگي جامعه ايران اسلامي، ماندگار و درخور قدرداني مداوم است و جامعه فرهنگي كشور همواره مديون‌ تلاش‌هاي گسترده و ماندگار خواهد بود.
شكوهي در سال 1305 در شهر خوسف متولد شد و در سال 1311به مدرسه رفت و در سال 1323 با رتبه ممتاز از دانشسراي مقدماتي فارغ التحصيل و به خوسف بازگشت.
وي در سال 1327 ديپلم ادبي را اخذ كرد و بعد از گذراندن دوره سربازي در سال 1322 وارد دانشسراي عالي در تهران شد و در سال 1335 در رشته ادبيات فارسي با رتبه اول فارغ التحصيل شد و با بورس تحصيلي عازم سوئيس شد.
در سال 1340 بود كه شكوهي در رشته علوم تربيتي مقطع دكتري از دانشگاه ژنو سوئيس فارغ التحصيل شد.
برچسب ها: پیام ، تسلیت ، غلامحسین ، شکوهی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: