جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
استاندار البرز:
عجب شیر ما - استاندار البرز گفت: 10 درصد جذب سرمایه گذاری خارجی كشور در البرز صورت گرفته و میزان سرمایه گذاری های جذب شده استان در سال 94 نسبت به 93 این میزان به 34 برابر رسیده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حمید طهائی در نشست شورای اداری استان كه با حضور سید عباس عراقچی معاون حقوقی بین الملل وزارت خارجه در سالن شهدای دولت استاندار البرز برگزار شد، گفت: در البرز از پس از تصویب برجام 12 تفاهم نامه با شركت های خارجی به ارزش هزار و 150 میلیارد تومان سرمایه گذاری خارجی صورت گرفته كه تاكنون 650 میلیارد تومان محقق شده و در این ارتباط بستر اشتغال برای 700 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینكه مذاكرات در سال 92 آغاز شد و سه موضوع در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، افزود: در ابتدا شش قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل باید لغو، انرژی هسته ای به عنوان انرژی صلح آمیز در خدمت مردم و تحقیقات دانشمندان قرار گرفته و در آخر اینكه تمامی تحریم ها لغو می شد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری كه در مساله هسته ای، گفت: ایشان هیات مذاكره كننده را غیور و شجاع دانسته و خطاب به منتقدان اعلام كردند كه انتقاد كردن آسان تر از عمل كردن است.
طهائی ادامه داد: كسانی كه درهیات مذاكره كننده مساله برجام را به فرجام رساندند، مورد تایید رهبری، ملت و دولت هستند و پس از مذاكرات نیز شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی این موضوع را تصویب كرد كه در نهایت برجام اجرایی شد.
وی با اشاره به انتقاداتی كه در حوزه برجام و تصویب آن وجود دارد، گفت: گاهی این نقدها منجر به نگرانی سرمایه گذاران در رابطه با امنیت سرمایه گذاری آنها می شود چراكه تاكنون به پشتوانه اجرایی شدن برجام اقدام به فعالیت اقتصادی در كشور داشتند.
استاندار البرز افزود: همه باید تلاش كنند بنا به مصلحت كشور از هر موضوعی در جهت رسیدن به همراهی و تلاش برای از بین بردن ضعف های احتمالی استفاده كنند، چراكه در نهایت این سنگ اندازی ها رشد اشتغال و افزایش درآمدهای ملی را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اضافه كرد: در شرایط فعلی نیاز است كه با پیروی از برنامه های اقتصاد مقاومتی از تعطیلی بخش تولید جلوگیری شده و به حل مشكلات واحدهای صنعتی بیش از پیش كمك كرد.
استاندار البرز با اشاره به اجرایی برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان عنوان كرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان 270 مورد مصوبه اجرایی شده كه تا حدودی مشكلات واحدهای صنعتی حل شده است.
وی گفت: از صادرات استان آمار دقیقی وجود ندارد چراكه بخشی از این امر در فرودگاه امام (ره) انجام می شود.
طهائی افزود: اگر شركت های خارجی وارد كشور شده و تكنولوژی روز دنیا را به استان آورند می توانیم در بازار های خارجی محصولات خود را عرضه كرده و به رونق تولید و اقتصاد كشور كمك شایانی كنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: