پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
گشايش نمايشگاه تخصصي توانمندي هاي سازمان هاي مردم نهاد
عجب شیر ما - استاندار اردبيل گفت : توسعه و ترويج سازمان هاي مردم نهاد مرود توجه رييس جمهوري و از برنامه هاي دولت تدبير و اميد بوده و بايد براي توسعه آنها تلاش شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مجيدخدابخش در آئين افتتاح نمايشگاه تخصصي توانمندي هاي سازمان هاي مردم نهاد افزود: نام گذاري سال 95 به نام اقتصادمقاومتي، اقدام و عمل نيز ايجاب مي كند كه توجه لازم به موضوع سازمان هاي مردم نهاد و ترويج آنها اعمال شود.
وي اظهار كرد: در كشور ما درآمدهاي نفتي باعث وابستگس امور به دولت شده است اما در دنيا بسياري از كارهاي بزرگ برعهده سازمان هاي مردم نهاد گذاشته مي شود.
خدابخش بيان كرد: آئين هاي عاشورا و تاسوعاي حسيني نماد فعاليت هاي سازمان هاي مردم نهاد است و اين آئين ها با مشاركت مردم به نحو مطلوب اداره مي شود در صورتي كه اگر دولت براي مديريت آن وارد شود بايد به تاسيس وزارتخانه و تامين بودجه و امكانات بپردازد.
اوبا اشاره به برخي از آسيب هاي اجتماعي از جمله طلاق گفت : امروزه اختلاف سليقه زوجين باعث طلاق آنها مي شود و اين بيانگر ضعف نظارت عمومي بر زندگي افراد است و لازم است سازمان هاي مردم نهاد با ورود به حوزه هاي اجتماعي، بهزيستي، ورزش و محيط زيست با آسيب هاي اجتماعي مقابله كنند.
استاندار اردبيل بيان كرد: دولت براي حمايت، كمك مالي و فراهم كردن بستر فعاليت سازمان هاي مردم نهاد وظيفه دارد و هر فرد ايراني بايد به لحاظ فرهنگ اصيل كشور، آموزه هاي ديني، آيات قرآن و سيره معصومين (ع) مروج خيرخواهي، مثبت انديشي و خدمت به خلق و مردم باشد.
وي اقتصادمقاومتي را قطع وابستگي به نفت و در عين حال مديريت مطلوب كشور تعريف كرد و بر توسعه سازمان هاي مردم نهاد به منظور افزايش سرمايه هاي اجتماعي و اداره بسياري از امور توسط مردم تاكيد نمود.
شفيع شفيعي مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري اردبيل نيز در اين آئين گفت: در دومين نمايشگاه تخصصي توانمندي ها و دستاوردهاي سازمان هاي مردم نهاد استان اردبيل بيش از 70 سازمان مشاركت دارند و برخي از اين سازمان ها از شهرستان هاي استان حضور يافته اند.
وي محورهاي فعاليت سازمان هاي مردم نهاد معرفي شده در اين نمايشگاه را بهداشت و درمان، نيكوكاري، سلامت، محيط زيست، دين و قرآن و كارآفريني برشمرد و هدف از برگزاري اين نمايشگاه را معرفي توانمندي ها و عملكردهاي فعلي و برنامه هاي آتي سازمان هاي مردم نهاد استان اعلام كرد.
وي ويزيت رايگان پزشكان فعال در امور خير، برگزاري دو كارگاه تخصصي شبكه سازي سازمان ها، كارگاه نقاشي و رونمايي از كتاب و سايت سازمان هاي مردم نهاد استان اردبيل را از برنامه هاي جنبي اين نمايشگاه ذكر كرد.
شفيعي بيان كرد: نمايشگاه دستاوردهاي سازمان هاي مردم نهاد در اصل نمايشگاه مهر و دوستي مردم به همديگر است و تلاش براي ترويج و توسعه آنها ضرورت دارد.
شعرخواني و اجراي موسيقي سنتي از بخش هاي قابل ذكر آئين افتتاح دومين نمايشگاه دستاوردهاي سازمان هاي مردم نهاد استان اردبيل بود.
دومين نمايشگاه تخصصي توانمندي ها و دستاوردهاي سازمان هاي مردم نهاد استان اردبيل امروز شنبه در نمايشگاه بين المللي اردبيل گشايش يافت.اين نمايشگاه براي بازديد عموم سه روز ادامه خواهد داشت.
نخستين نمايشگاه توانمندي ها و دستاوردهاي سازمان هاي مرم نهاد استان اردبيل در سال 93 با شركت 40 سازمان برگزار شده بود
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: