پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری
عجب شیر ما - دبیرعلمی کنفرانس از برگزاری کنفرانس بین المللی پیامدهای جغرافیا یی و زیست محیطی وضعیت دریاچه ارومیه در دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، علی محمد خورشید دوست در گفتگو  با بیان اینکه این کنفرانس در دانشکده جغرافیایی و برنامه ریزی دانشگاه تبریز برگزار می شود، افزود :چون دریاچه ارومیه مشکلات و معظلات ادیده خشکسالی در منطقه ایجاد می کند علاو بر این  مشکلات دیگری از جمله ریزگرده ها، وضعیت باغ های اطراف دریاچه، خشک شدن چشمه ها، پیامد های زیست محیطی  ناشی از خشک شدن  دریاچه، مهاجرت روستا به شهرها، از بین رفتن زمین های زراعی، از بین بردن آکوسیستم ها از اهمیت های این کنفرانس  است.

وی بااشاره به اینکه  برگزاری این کنفرانس راهکار های برای مدیریت خشک شدن دریاچه ارومیه و مدیریت بهینه آبخیز و حوزه آبریز ارائه خواهد شد تصریح کرد:طبیعی و زیست محیطی، فضایی و کالبدی، فناوری های نوین، ژئوپولتیک از جمله محور های اصلی این کنفرانس است.

خورشید دوست با بیان اینکه این کنفرانس ۲۷ و ۲۸ مهرماه سال جاری برگزار می شود، افزود : علاقمندان برای ارسال مقالات تا ۱۵ شهریورماه سال جاری فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این کنفرانس واقع در دانشکده جغرافیایی و برنامه ریزی دانشگاه تبریزارسال نمایند.

وی گفت: تعداد ۸۴ نفر اعضای کمیته داوران این کنفرانس را تشکیل و و ظیفه داوری این مقالات را به عهده خواهند داشت و برای هر مقاله یک داور ارزیابی خواهد کرد .

دبیر علمی کنفرانس گفت:  طبق هماهنگی های به عمل آمده ۱۰ سخنران کلیدی از کشورهای ایران ایتالیا، استرالیا  و اتریش، آمریکا طی ۱۰ سخنرانی در موضوعات متنوع در حوزه  زیست محیطی و جغرافیایی دریاچه ارومیه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: