يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 05 2024
کد خبر: ۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
عجب شیر ما - شهردار تبريز گفت: 140ميليارد ريال در سال گذشته براي خريد اتوبوس هاي درون شهري تبريز هزينه شد و اين روند امسال نيز تداوم دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، صادق نجفي روز شنبه افزود: تجهيز ناوگان اتوبوسراني تبريز با وجود كاهش درآمدها و ميزان نقدينگي شهرداري و پرداخت نشدن سهم تعريف شده دولت صورت گرفت.
وي با اشاره به اينكه در زمان حاضر نيز بيش از نيمي از هزينه هاي حمل مسافر توسط شهرداري پرداخت مي شود، گفت: توسعه حمل و نقل عمومي به ويژه در زمينه اتوبوسراني درون شهري يكي از دغدغه هاي اصلي شهرداري تبريز است.
نجفي افزود: هزينه تمام شده هر مسافر در ناوگان اتوبوس راني درون شهري‌ تبريز 13هزار ريال است و شهروندان با استفاده از بليط الكترونيك فقط 5 هزار ريال آن را پرداخت و بقيه اين مبلغ از طرف شهرداري تامين مي شود.
وي گفت: تجهيز ناوگان اتوبوسراني تبريز ضمن ارتقاي رفاه و آسايش شهروندان كاهش آلودگي هوا و روان سازي ترافيك شهري را در پي دارد.
وي با اظهار اميدواري نسبت به افزايش مشاركت شهروندان در استفاده از سيستم حمل و نقل عمومي افزود: با مشاركت جدي شهروندان در استفاده از حمل و نقل عمومي شهرداري تبريز به اهداف تعيين شده اين بخش نزديك تر خواهد شد.
نگاهي به تاريخچه اتوبوسراني در تبريز نشان مي دهد اولين اتوبوس در سال 1324 شمسي وارد شهر تبريز شد و كم كم تعداد آنها رو به فزوني گذاشت به طوري كه شخصي به نام نقشينه تصميم به تاسيس شركت واحد اتوبوسراني گرفت ولي بعد از مدتي به علت نامعلومي از كار خود منصرف و دوباره اتوبوس ها به طور خصوصي اقدام به حمل مسافر كردند.
شركت واحد اتوبوسراني تبريز و حومه (سهامي خاص) به منظور نقل و انتقال مسافر طبق ماده واحد (قانون تاسيس شركت اتوبوسراني عمومي) مصوب سال 1331 شمسي مجلس شوراي ملي و سنا در 28 ارديبهشت 1345 شمسي و پس از تصويب استانداري آذربايجان شرقي تاسيس شد.
سرمايه اوليه اين شركت 60 ميليون ريال بوده و به دوازده هزار سهم پنج هزار ريالي به نام تقسيم شده بود كه پرداخت تمام آن از طرف شهرداري مورد تعهد قرار گرفته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: