جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
عجب شیر ما - رئيس هيات سواركاري آذربايجان شرقي گفت: شهرستان عجب شير ظرفيت بالايي براي تبديل به قطب سواركاري دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدعلي جاويدي برازنده، روز چهارشنبه در جلسه هماهنگي و تجهيز باشگاه و پيست سواركاري شهرستان عجب شير افزود: اين شهرستان براي توسعه رشته هاي مختلف سواركاري از قابليت بالايي برخوردار بوده و با توجه به بافت و طبيعت بكر آن، مي تواند به عنوان قطب اصلي اين رشته معرفي كرد.
وي، تكميل پيست سواركاري عجب شير و ايجاد مكان پرورش اسب در اين شهرستان را از برنامه هاي توسعه اين رشته ورزشي اعلام كرد.
رئيس هيات سواركاري آذربايجان شرقي يادآوري كرد: صنعت پرورش اسب مي تواند به عنوان يك صنعت پاك در توسعه پايدار استان نقش بسزايي ايفا كند و بايد با علمي كردن آموزش هاي آن، استفاده از آموزش هاي مهارتي و ايجاد مركز علمي كاربردي اسب سواري، اين صنعت را به عنوان يك صنعت پاك و البته سودآور در استان گسترش داد.
جاويدي برازنده، با اشاره به اينكه برنامه هاي ويژه اي براي گرايش بيشتر جوانان به سمت ورزش سواركاري تدارك ديده شده است، اظهار كرد: بايد در راستاي توسعه اين رشته ورزشي، تبليغ بيشتري انجام شود تا جوانان زيادي به اين رشته ورزشي گرايش پيدا كنند.
وي، از ايجاد بانك اطلاعاتي جامعه اسب و مالكان در استان خبرداد و گفت: براي توسعه اين رشته ورزشي در استان بايد سرمايه گذاري شود و مراكز آموزش و پرورش اسب در اين استان توسعه يابند.
جاويدي، استفاده از ظرفيت دانشكده‌هاي دامپزشكي استان، باشگاه‌ها، پيشكسوتان، توجه به مسائل علمي، افزايش توان علمي مربيان و داوران در سال هاي آينده را از جمله برنامه هاي هيات سواركاري استان اعلام كرد.
وي گفت: تعيين تكليف زمين سواركاري خواجه، احداث پيست سواركاري در مجموعه ورزشي يادگار امام (ره) تبريز، راه‌اندازي رشته ورزشي چوگان در استان و تبريز، توسعه كمي و كيفي كميته‌هاي سواركاري پرش، استقامت و زيبايي و كنترل دوپينگ از ديگر اهداف اين هيات است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: