جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
عجب شیر ما - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: پویایی و پایداری اقتصاد ملی با اتصال به اقتصاد جهانی امکان‌پذیر خواهد بود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حق‌پرست در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح جهانی سازی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در مدیریت‌های پیشین در بخش میراث فرهنگی، ثبت جهانی بازار تبریز و کلیساهای آذربایجان‌شرقی به عنوان اقدامات ارزنده جهانی سازی آذربایجان‌شرقی انجام شده بود اما در حوزه صنایع دستی و گردشگری تدابیری برای جهانی سازی استان صورت نپذیرفته بود.

حق‌پرست برنامه‌های سال 94 و نگرش جامع اداره کل را زمینه‌ساز مطرح شدن استان در سطح رویدادهای صنایع دستی و گردشگری بین‌المللی دانست و توضیح داد: برنامه‌دهی، رویدادمحوری و توجه به مسائل کیفی در اولویت فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد از این رو تنظیم تقویم برنامه‌های سال 94 و مطرح شدن تبریز در سطح ملی زمینه‌ساز انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش دستباف و پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 در سطح بین‌الملل بود.

وی با اشاره به حضور متخصصان صنایع دستی در اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه، به عنوان سفیران فرهنگی استان گفت: این اجلاس با تاثیر مستقیم بر ابعاد علمی و تخصصی صنایع دستی استان، موجب شکوفایی پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل آن خواهد شد. همچنین با ایجاد موج و تحول اقتصادی، زمینه را برای رشد بیشتر صنایع دستی و معرفی به جهان فراهم خواهد ساخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در تشریح برنامه‌های آتی اداره کل گفت: این اداره کل از تمام فرصت‌های ملی و بین‌المللی برای میزبانی و پیشتازی در رویدادهای فرهنگی استقبال می‌کند. بنابر برنامه‌ریزی‌های سند تدبیر و توسعه استان، تبریز شاهد میزبانی وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در شهریور و حراج ملی فرش خواهد بود.

وی حفظ آثار تاریخی، جلب گردشگر در حوزه صنایع دستی و تلاش برای چهار فصل کردن استان در ورود گردشگر را از اهداف این اقدامات دانست.
برچسب ها: اقتصاد ، ملی ، جهانی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: