سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
عجب شیر ما - رئيس گروه امور بنگاه ها و شوراها و توسعه مشاركت هاي مردمي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور گفت: واگذاري بيش از 2500 پروژه به بخش غيردولتي در سال جاري در دستور كار دولت قرار دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محسن رجايي در همايش منطقه اي مشاركت عمومي و خصوصي در تبريز با تاكيد بر اينكه در واگذاري پروژه ها بايد سلسله مراتب قانوني رعايت شود ، گفت: اين واگذاري ها نبايد معارض با قانون اساسي، قانون عادي مجلس و مصوبه هاي هاي هيات وزيران باشد.
وي گفت: بر اساس آخرين آمار، يك هزار و 939 پروژه ناتمام احداثي، تعميري، تجهيزي، توسعه و خدماتي در استان اردبيل وجود دارد .
وي اعلام كرد: در آذربايجان شرقي نيز دو هزار و 493 پروژوه نيمه تمام از دولت قبلي وجود دارد كه از اين تعداد، يك هزار و 101 پروژه به عنوان پروژه احداثي و 639 پروژه به عنوان پروژه تعميري تلقي مي شود.
وي واگذاري پروژه هاي مربوط به احداث به بخش خصوصي را يكي از مهم ترين اولويت هاي دولت تدبير و اميد عنوان و اعلام كرد: تعداد پروژه هاي نيمه تمام در استان آذربايجان غربي دو هزار و 586 پروژه است كه به ترتيب شامل يك هزار و 217 و 278پروژه احداثي و تجهيزي است.
رئيس گروه امور بنگاه ها و شوراها و توسعه مشاركت هاي مردمي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور تعداد پروژه هاي معطل استان زنجان را نيز يك هزار و 344 پروژه اعلام كرد و ادامه داد: 533 مورد از اين پروژه ها مربوط به پروژه هاي احداثي است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي آذربايجان شرقي هم بر لزوم تغيير پارادايم در نحوه سرمايه گذاري در پروژه هاي عمراني و خريد خدمات از دولت تاكيد كرد.
داوود بهبودي ، به اهميت و ضرورت رويكرد مشاركت عمومي ، خصوصي در اجراي پروژه هاي نيمه تمام اشاره كرد و گفت: در حال حاضر اهميت و ضرورت ايجاد و توسعه پروژه هاي زير ساختي كه باعث رشد و توانايي توسعه اقتصادي مي شود مشهود است .
بهبودي ، بزرگ بودن اندازه دولت در اقتصاد كشورهاي نفتي مثل ايران و آسيب پذيري آن در مقابل شوك هاي بيروني را از ديگر عواملي برشمرد كه ضرورت توسعه مشاركت عمومي و خصوصي را آشكار مي كند.
وي هدف از مشاركت عمومي و خصوصي را ارتقاي فضاي كسب و كار دانست و گفت: واگذاري پروژه ها به مردم يكي ديگر از كارهايي است كه در اين راستا بايد انجام شود.
بهبودي اظهاركرد: بايد رويكرد قبل را عوض كرده و با به كارگيري اقتصاد مقاومتي بتوانيم در جهان حرفي براي گفتن داشته باشيم كه اين امر جز با تغيير پارادايم در نحوه سرمايه گذاري در پروژه هاي عمراني و خريد خدمات از دولت انجام نخواهد شد.
وي ادامه داد: متاسفانه در سال هاي اخير فقط از اقتصاد مقاومتي صحبت شده و نتوانسته ايم آنطور كه شايسته است آن را اجرا كنيم .
بهبودي گفت: از اهداف چشم انداز عقب مانده ايم و بايد در 10سال آينده اين فاصله را در حد اعجاز پر كنيم كه در حال حاضر شكاف در عرصه سرمايه گذاري وجود دارد و در فضاي بهره وري هم همين طور است .
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار آذربايجان شرقي هم با بيان اينكه برخي از دستگاه ها، همكاري لازم را در تهيه ليست پروژه هاي نيمه تمام ندارند ، اظهاركرد: وضعيت اقتصاد كشور، وضعيت ماليات و بخصوص وضعيت درآمدهاي نفتي كشور، مشخص است و به همين دليل بايد نهايت تلاش خود را براي واگذاري پروژه هاي نيمه تمام به بخش غير دولتي به كار بگيريم.
محمد صادق پورمهدي گفت: دولت تدبير و اميد به اين نتيجه رسيده است كه براي حل بسياري از مشكلات كشور بخصوص مشكلات اقتصادي، بايد پروژه هاي نيمه تمام را به بخش غير دولتي واگذار كند.
وي همچنين بر لزوم استفاده از توان و ظرفيت شهرداري ها در واگذاري پروژه هاي نيمه تمام تاكيد كرد.
همايش منطقه‌اي مشاركت عمومي و خصوصي با رويكرد اقتصاد مقاومتي با حضور مديران اجرايي، كارشناسان، صاحبان صنايع و فعالان بخش خصوصي استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل و زنجان به مدت دو روز در سالن همايش‌هاي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي در تبريز برگزار مي شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: