دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
عجب شیر ما - معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در استان 2 هزار پروژه نیمه‌تمام داریم، گفت: در بحث واگذاری پروژه‌ها به بخش غیردولتی پروژه‌ها یا توجیه اقتصادی دارند دستگاه‌ها برای معرفی پروژه مقاومت می‌کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پورمهدی در سومین نشست منطقه‌ای توسعه مشارکت عمومی ـ خصوصی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با بیان اینکه در سال‌های اخیر یا از روی ناچاری یا اختیار دولت به این نتیجه رسیده که باید پروژه‌ها را واگذار کند، اظهار داشت: حال اینکه می‌خواهیم پروژه‌ها را واگذار کنیم یا نکنیم باید مشخص شود، چرا که دو سال کلنجار می‌رویم تا دستگاه پروژه برای واگذاری معرفی کنند.

وی افزود: در کل کشور بیش از 71 هزار پروژه وجود دارد که 500 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آنها نیاز است، حال با حساب بودجه سالانه و اعتباراتی که برای این منظور مشخص می شود و اینکه هیچ پروژه ای برای کلنگ زنی نداریم، حساب کنید ببینید چقدر زمان نیاز داریم برای اتمام.

پورمهدی اضافه کرد: حدود 2 هزار پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد، اگر می‌خواهیم در این راه قدم برداریم باید محکم وارد شویم و اگر دستگاهی نمی‌خواهد علتش را هر چه هست بگوید.

معاون عمرانی استاندار اذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که این راه برگشت‌ناپذیر و درآمدهای نفتی و دیگر و هزینه‌های کشور مشخص است، این روند ادامه پیدا نخواهد کرد و باید باورها و اعتقادات در این زمینه تقویت شود.

وی تاکید کرد: باید باور داشته باشیم که می‌شود و اگر کسی این مسئله را باور نداشته باشد به خودش و مردم و دولت ظلم کرده است.

پورمهدی، بیان کرد: در بحث واگذاری پروژه‌ها به بخش غیردولتی پروژه‌ها یا توجیه اقتصادی دارند یا ندارند، که در پروژه‌هایی که توجیه اقتصادی دارند متاسفانه با مشکل روبه‌رو هستیم و دستگاه‌ها برای معرفی پروژه مقاومت می‌کنند و این را باید بدانیم که بخش خصوصی به دنبال سود است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری‌ها ظرفیت خوبی در این خصوص دارند، گفت: در کل استان 62 شهرداری داریم و در 2 سال گذشته تعاملات خوبی بین دولت و شهرداری برقرار بوده، باید از این فرصت و ظرفیت پیش آمده به خوبی استفاده کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: