پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
عضو شورای شهر تبریز:
عجب شیر ما - عضو شورای شهر تبریز گفت: باید بدانیم که بده بستان از متن شورای شهر شروع شد و جای تأسف فراوان دارد که اعضای شورای شهر برای گرفتن منصب خط قرمز تعیین کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، داوود امیرحقیان در جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز با اشاره به دستگیری‌های اخیر در بدنه شورا و شهرداری تبریز، مقطع زمانی تابستان سال 92 را یادآور شده و اظهار داشت: در مقطع زمانی اعلام نتایج انتخابات شورای شهر در خرداد 92 تا تشکیل شورا در شهریور همان سال، یکی از افراد بسیار شاخص شهر تبریز که منصب وی توسط مردم انتخاب‌شده بود، در جلسه‌ای در خانه خود، تخم نفاق جدایی اعضای شورا به 2 گروه اقلیت و اکثریت را کاشت.

وی افزود: درنتیجه این جلسه بود که 8 نفر از اعضای شورای شهر در یک سوی میدان، 10 نفر در دیگر سو و 3 نفر باقی‌مانده، نقش بالاسر و تعیین‌کننده را بازی کردند که موجبات تفرقه و نفاق فراوان شد.

عضو شورای شهر تبریز، با اشاره به اینکه علی‌رغم حضور افراد مجرب و تحصیل‌کرده در شورای شهر، نتوانستیم با وحدت رویه شورا را به جلو ببریم، تصریح کرد: پس از جلسه در آن خانه مذکور بود که دروغ‌گویی و ظاهرسازی در بین اعضای شورای شهر نمایان شد و حتی در یکی از مقاطع به یاد دارم که یک نفر از اعضا به نزد من آمد و مدعی شد وضو گرفته‌ام و نماز خوانده‌ام که به فلانی رأی ندهم.

وی ادامه داد: اما همان فرد صبح همان روز درست برعکس ادعای خود عمل کرد و باید بدانیم که بده بستان از متن شورای شهر شروع شد.

امیرحقیان، با انتقاد از برخی دخالت‌های اعضای شورای شهر در انتصابات، خاطرنشان کرد: جای تأسف فراوان دارد که اعضای شورای شهر برای گرفتن منصب خط قرمز تعیین کند، همه ما برای خدمت جمع شده‌ایم  و اتفاقات اخیر موجب تنومند سازی نهاد شورای شهر می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح دفتر مشاوران شورای شهر تبریز، افزود: ابلاغ غیرقانونی این دفتر غیرقانونی توسط یکی از اعضا انجام‌شده و همگام با افرادی که در این رابطه دستگیرشده یا خواهند شد، بهتر است تنه درخت و ریشه آن را بزنند.

عضو شورای شهر تبریز، تصریح کرد: اخیراً نیز تعدادی از اعضای شورای شهر خارج از شورا جلساتی برگزار می‌کنند و من به آن‌ها تذکر می‌دهم جلسات مخفی را تعطیل کنید، نیازی نیست شما 5 نفر خارج از شورا جلسه بگذارید.

 شورای شهر، علی‌رغم مشکلات و مسائل پیش‌آمده، سیر تکامل خود را سپری می‌کند 

شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز نیز در ابتدای در جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز، با اشاره به فرارسیدن 9 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز شوراها، به اهمیت این نهاد در ساختار جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و حکومت مردم‌نهاد ما به مشارکت مردم در کارهای دولتی اعتقاد داشته‌اند و در تاریخ ادوار شورای شهر این مسئله خود را نشان داده است.

وی افزود: در 4 دوره اخیر شورای شهر، علی‌رغم مشکلات و مسائل پیش‌آمده، شوراهای شهر، سیر تکامل خود را برای ارتقای خود سپری کرده است.

رئیس شورای شهر تبریز، با اشاره به وجود اولین انجمن شهری و شهرداری در شهر تبریز در ایران، گفت: این انجمن توسط معتمدین تبریز تشکیل‌شده بود و ما باید با حفظ جایگاه آن، در ارتقای آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در مسیر خدمت‌رسانی به مردم نیاز شدیدی به تعامل دولت و شوراها وجود دارد تا آن‌ها با حضور در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم، صادقانه به مردم خدمت کنند.

دبیری با اشاره به 10 اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز ملی خلیج‌فارس، اهمیت این خلیج در تاریخ ایران و جهان را یادآور شد و گفت: 10 اردیبهشت‌ماه روزی است که در آن ایرانیان توانستند پرتغالی‌ها را از خلیج‌فارس اخراج کنند و این خلیج، نماد فرهنگ، تاریخ و اندیشه ایرانیان و قدمتی به درازای ایران دارد.

وی با اشاره به تثبیت حاکمیت ایران در این خلیج، افزود: خلیج‌فارس، خلیج دوستی و محبت و صلح است و ایران همیشه دوستدار صلح بوده و همیشه از خود دفاع کرده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: