شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
فرماندار ميانه:
عجب شیر ما - معاون استاندار آذربايجان شرقي و فرماندار ويژه ميانه اظهاركرد: ايجاد كارآمدي و بهره وري ضرورت اقتصاد مقاومتي است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حميد شكري روز شنبه در اولين جلسه شوراي اداري بخش كندوان ميانه در سال جاري با بيان اينكه نظام هاي موفق نظام هايي هستند كه مشروعيت و كارآمدي داشته باشند ، افزود: نظام ما از نظر مشروعيت مشكلي نداشته و بايد با ديد و تفكر جديد به كارآمدي هرچه بيشتر نظام با مقاومتي نمودن اقتصاد بنابر تاكيد مقام معظم رهبري كمك كنيم.
وي اظهاركرد: با توجه به ازدياد دشمنان نظام و بهانه تراشي هاي آنان براي اعمال تحريم هاي گوناگون بر عليه ايران بايد براي برآوردن منويات رهبري به توليدات داخل و حمايت از آن بپردازيم تا به اين وسيله اقتصاد كشور مقاومتي شده و از اقتصادي وابسته به اقتصادي مستقل تبديل شود.
شكري با بيان اينكه مشكل كشور ما در ضعف فرهنگ كار و تطبيق با تحولات سريع در جهان است ، اظهار اميدواري كرد : با تشكيل قرارگاه فرماندهي اقتصاد مقاومتي در شهر و به تبع آن در بخش ها و تقويت و تحكيم اين تشكلهاي منطقه اي سياستهاي افتصاد مقاومتي محقق شود.
وي افزود: از بخشداران انتظار مي رود كليه جلسات كارگروهها را در بخش ها تشكيل داده و بر حسب نياز از مديران شهرستان براي حضور در بخش ها دعوت كنند.
فرماندار ويژه ميانه اعتبارات، پتانسيل مردمي و استفاده از مشاركت آنها در عمران و توسعه مناطق با ترويج فرهنگ خودياري و مشاركت در روستاها، بخش ها و شهرها، منابع دهياري ها و امكانات اداري را از جمله زمينه هاي لازم براي حركت در جهت اقتصاد مقاومتي عنوان كرد.
وي رفع بوروكراسي اداري و انجام امور اداري سرمايه گذاران توسط خود ادارات، ايجاد تحول و تغيير نگرش در ديدگاه و عملكرد خود را سبب جلب و جذب سرمايه گذاران و افزايش اشتغالزايي عنوان كرد.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار ويژه ميانه هم از تخصيص 501 ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات تملك، دارائي ها، ملي استاني شده، 2 درصد درآمد نفت، منابع داخلي دستگاه ها و ماده 180 در بخش كندوان ميانه خبرداد.
مهدي مشايخي به تخصيص 68 درصدي اعتبارات در بخش كندوان اشاره كرد و گفت: در اين بخش از محل تمامي اعتبارات پروژه هايي از قبيل ساختمان، خط انتقال و شبكه آبياري سد گرمي چاي، نگهداري راه هاي روستايي، اجراي طرح هادي در 7 روستاي بخش، احداث و بهسازي كانال هاي آبياري عمومي، اجراي سد حاج خليل، مطالعه و اجراي پاياب سد صومعه كبودين و آونليق، احداث مركز بهداشتي درماني ايشلق و بسياري از طرح هاي ديگر به اجرا رسيده و يا در حال اجراست.
بخشدار كندوان نيز در اين جلسه از عوامل تلاشگر بخش كندوان در برگزاري انتخابات سال 94 كه در كمال صحت و سلامت برگزار شده و همچنين از حمايت ها و همراهي فرماندار ويژه شهرستان ميانه در خصوص مسائل امنيتي، اجتماعي و سياسي انتخابات و حضور ايشان در بخش كندوان براي بررسي و حل مشكلات بخش تقدير و تشكر كرد.
رسول يعقوبي به برگزاري 70 جلسه مختلف در طول سال 94 در بخش كندوان اشاره كرد و افزود: در سال 94 توسط دهياريها پروژه هاي مختلفي از محل اعتبارات دهياريها و شركت تعاوني دهياران اجرا شده است.
وي بيكاري، كمي درآمد مشكلات ارتباطي و آب شرب روستايي را از مهمترين مشكلات بخش عنوان كرد و افزود: برخي از روستاهاي زير 20 خانوار نيز با اعلام مشاركت خود خواستار شن ريزي راههاي روستايي خود شده اند كه اميدواريم با عنايت اداره راه و شهرسازي شاهد شن ريزي اين راهها باشيم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: