شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: ۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
امام جمعه تبریز:
عجب شیر ما - امام جمعه تبریز با بیان اینکه راه شیطنت را باید بست، گفت: فرزند عاشورا با نوشتن نامه به رئیس‌جمهور نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد، به نوعی رهنمود‌های امام خامنه‌ای فصل الخطاب کشور بوده که باید مو به مو دنبال شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه تبریز، اظهار داشت: بهتر زیستن مردم باید از نظر بهبود شرایط فرهنگی باشد.

وی افزود: اولویت مسائل فرهنگی مردم از اولویت اقتصادی مردم بیشتر است، زیرا اگر در مسائل فرهنگی خطر باشد اقتصاد نیز به خطر می‌افتد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: دولت علاوه بر در نظر گرفتن مسائل اقتصادی باید به فرهنگ و معنویت مردم نیز بهای بیشتری بدهد.

حسین(ع) درس غیرت ناموس داد

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضرت عباس(ع) الگوی ولایتمداری و فداکاری بوده که باید از ایشان درس بصیرت گرفت، افزود: امام حسین(ع) درس غیرت ناموس، نماز و فداکاری داد، به همین منظور باید گفت این همه بدحجابی در شأن جامعه اسلامی نیست، به بانوان عزیز تذکر دهید تا خانم‌ها با تجدید میثاق با مکتب سیدالشهدا با وضع زننده به خیابان‌ها نیایند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نامه امام خامنه‌ای به رئیس جمهور در خصوص اجرای مشروط برجام، گفت: در این نامه که بازتاب جهانی داشت، رهبر انقلاب از منتقدان، رئیس کمیسیون ویژه برجام و همه دست‌اندرکاران آن تقدیر کردند.

وی افزود: معظم‌له در ابتدای نامه به توطئه‌های آمریکا و حمایت آن از رژیم صهیونیستی اشاره کردند و بر اهداف خصمانه آمریکا در مسئله هسته‌ای تذکر دادند.

 آیت‌الله مجتهدشبستری تصریح کرد: امام خامنه‌ای تذکر دادند که محصول مذاکرات که در قالب برجام شکل گرفته است، دچار نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه،‌ می‌تواند به خسارت‌های بزرگی برای حال و آینده‌ کشور منتهی شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: این نامه می‌‌افزاید، لازم است تضمین‌های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرف‌های مقابل تدارک شود، که از جمله‌ آن اعلام کتبی رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه‌ اروپا مبنی بر لغو تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: امام خامنه‌ای در این نامه تأکید کرده‌اند، که وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ تروریسم و حقوق بشر) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظف است، طبق بند 3 مصوبه‌ مجلس، اقدام‌های لازم را انجام دهد و فعالیت‌های برجام را متوقف کند.

امام جمعه تبریز گفت: در این نامه آمده است که وجود پیچیدگی‌ها و ابهام‌ها در متن برجام و نیز گمان نقض عهد، تخلفات و فریب‌کاری در طرف مقابل به‌ویژه آمریکا، ایجاب می‌کند که یک هیئت قوی، آگاه و هوشمند، برای رصد پیشرفت کارها و انجام تعهدات طرف مقابل و تحقق آنچه در بالا بدان تصریح شده است،‌ تشکیل شود که ترکیب و وظایف این هیئت باید در شورای عالی امنیت ملی تعیین و تصویب شود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: مقام معظم رهبری نه موافق برجام هستند و نه با آن مخالفتی کرده‌اند و شرط‌هایی را برای اجرای آن تعیین کرده‌اند تا جلوی توطئه‌ها گرفته شود.

وی افزود: فرزند عاشورا با نوشتن این نامه نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کرد و ما مردم ایران به همگان اعلام می‌داریم که رهنمود‌های امام خامنه‌ای فصل‌الخطاب کشور بوده و باید مو به مو دنبال شود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به شهادت حاج مصطفی خمینی(ره)، بیان کرد: ایشان در همان دوران جوانی صاحب نظر بودند و بعد از اینکه تبعید شدند، علاوه بر مبارزه با رژیم پهلوی با حسن البکر هم مبارزه می‌کرد و با وضع مشکوکی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به انتفاضه سوم فلسطین، گفت: حملات فلسطین موجب رکود بازار صهیونیست شده و جبهه مقاومت مصمم است تا با این انتفاضه سوم به جنایات و عمر رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

آیت‌الله شبستری با اشاره به اهدای خون در عاشورا، گفت: بسیاری از افراد در روز عاشورا مراجعه می‌کنند که این امر موجب ترافیک مراکز خونگیری می‌شود و مسئولان اداره خون توصیه کرده‌اند که در سایر ماه‌ها و روزها مراجعه کنند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: