پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی نرخ بیکاری استان را 7.3 درصد و کم‌ترین نرخ بیکاری کشور اعلام کرد و گفت: نرخ مهاجرت نیروی کار در استان نسبت به استان‌های دیگر بالا است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، میراحد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از میان یک میلیون و 300 هزار فعال کاری در استان، یک میلیون و 220 هزار نفر شاغلان آذربایجان شرقی هستند که 87 درصد این شاغلان را مردان و 13 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی بیشترین شاغلان بخش صنعت را در کشور دارد، گفت: 20.5 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، 28.7 درصد شاغلان استان در بخش خدمات و 40.8 درصد در بخش صنعت مشغول فعالیت هستند.

حسینی نرخ بیکاری استان آذربایجان‌شرقی را طبق اعلام مرکز آمار 7.3 درصد اعلام کرد و افزود: آذربایجان‌شرقی کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان نیم‌درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است، اضافه کرد: متوسط نرخ بیکاری در کشور 11 درصد است که نرخ بیکاری آذربایجان‌شرقی 3.7 درصد کمتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر علت کاهش نرخ بیکاری با وجود اعلام تعطیلی 5 هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان طبق اعلام صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: یکی از دلایلی اصلی این امر را می‌توان مهاجرت نیروی کار دانست که نرخ مهاجرت استان آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر بالا است.

حسینی از دلایل مهم دیگر کاهش نرخ بیکاری در استان را فعال شدن پروژه‌های ملی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی جدید اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تشکل‌های متعدد کارگری و کارفرمایی در استان تشکیل شده و در حال حاضر نیز 578 تشکل کارگری در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: از 5 هزار تعاونی در استان 4 هزار و 162 تعاونی با 56 هزار و 58 نفر اشتغال مستقیم فعال هستند.

وی افزود: 159 تعاونی جدید در آذربایجان‌شرقی در سال گذشته با 4 هزار و 529 شغل جدید تشکیل یافته است.

حسینی ادامه داد: برای حل مشکلات تعاونی‌ها ستاد حل مشکلات تعاونی‌ها تشکیل یافت و در نهایت موضوعات تعاونی‌های مشکل‌دار بررسی شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعاونی‌های مشکل‌دار به چند مورد انگشت شمار رسیده و مشکلات عمده آنها حل شده و به فکر توسعه تعاونی‌ها هستیم.

حسینی اضافه کرد: در زمینه خدمات فرهنگی و ورزشی کارگران 13 مجموعه فرهنگی و ورزشی کارگران در استان فعالیت دارند که این مجموعه‌ها در زمینه ارتقای روحی و جسمی کارگران موثر هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: 12 هزار و 23 نفر در حال حاضر از بیمه بیکاری در استان از 6 ماه تا 4 سال بر اساس سوابق کاری استفاده می‌کنند و تعداد کارگاه‌های فعال استان مشمول تامین اجتماعی 58 هزار و 959 کارگاه با 612 هزار نفر اشتغال است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: