جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
عجب شیر ما - مدیر شبکه بهداشت و درمان عجب شیر از برگزاری 18 برنامه شاخص به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محسن قادری، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شعار هفته سلامت، افزود: برنامه های هفته سلامت با شعار غلبه بر دیابت از یکم اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در این شهرستان شروع می شود.
وی، برگزاری پیاده روی خانوادگی و جشنواره غذای سالم، دیدار فعالان عرصه سلامت با امام جمعه، نواختن زنگ سلامت در مدارس، تهیه برشور و نصب بنرهای اطلاع رسانی و آموزشی در سطح این شهرستان و تست قند خون رایگان در مراکز بهداشتی درمانی از جمله برنامه های این شبکه است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان عجب شیر، یادآور شد: ارسال پیام غلبه بر دیابت از طریق سامانه پیام کوتاه در سطح این شهرستان، حضور در نماز جمعه و انجام برنامه های آموزشی در سطح مدارس در زمینه پیشگیری از بیماری دیابت از دیگر برنامه های این شبکه است.
قادری، از افتتاح مرکز جامع سلامت و پایگاه سلامت در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در هفته سلامت همایش علمی و عمومی سلامت، تغذیه سالم و نقش غذا و دارو در پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر برای عموم مردم و بیماران دیابتی و خانواده های آن ها برگزار می شود.
وی گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقاء سلامت و تاکید بر اصلاح روش های زندگی برای تامین سلامتی مردم به ویژه با موضوع سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تبیین اهمیت سلامت در برقراری توسعه پایدار و تبیین شعار انسان سالم، محور توسعه پایدار از جمله اهداف هفته سلامت است.
قادری، افزود: جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه ای سالم، جلب حمایت سیاست گذاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت، جلب مشارکت سازمان های غیردولتی مردم نهاد در سلامت جامعه و برجسته سازی موفقیت ها و دستاوردهای حوزه سلامت و بیان چالش های موجود و انتظارات از دیگر اهداف هفته سلامت است.
برچسب ها: عجب شیر ، پیاده روی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: