دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
عجب شیر ما - مد و زیبایی، یکی از دغدغه‌ی مهم زنان امروزی است؛ از لوازم آرایشی گرفته تا جراحی‌های زیبایی و تزریق ژل برای جوان‎سازی پوست، ازجمله کارهایی است که بسیاری از زنان جوان و حتی افراد مسن، برای زیباتر شدن چهره‌هایشان انجام می‌دهند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، زیبایی و رسیدگی به ظاهر جز لاینفک فطرت زنان است، اما آیا واقعا لازم است برای زیباتر شدن دست به کارهایی بزنیم که عوارض بدی در پی داشته و حتی ممکن است به زیبایی آسیب بزند.!

یک متخصص پوست در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کرم پودرهای آرایشی که امروزه اکثر بانوان از آن استفاده می‌کنند باعث ایجاد لک‌های پوستی شده و در برخی موارد نیز تیرگی‌های شدید پوستی را به همراه دارند و همچنین خشکی پوست و جوش‌های پوستی نیز از جمله عوارض مصرف این نوع مواد می‌باشد.

حمیده هریسچی ادامه داد: موادی که در کرم پودرهای آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد تنها بر لایه‌ی بیرونی پوست تاثیر نمی‌گذارد؛ چراکه برای تمام لایه‌های پوستی عوارض داشته و آسیب می‌رساند.

وی افزود: با وجود اینکه کرم پودرهای با مارک‌ خوب و شناخته شده، عوارض کمتری نسبت به مواد غیراستاندارد دارند، اما این عوارض صفر نیست و بسته به موادی که در کرم پودر استفاده شده این عوارض شدت و ضعف دارد.

وی گفت: امروزه در داروخانه‌ها ضدآفتاب‌هایی وجود دارد که مانند کرم‌پودرها پوست را به خوبی پوشش داده و می‌توانند جایگزین خوبی برای کرم پودرهای آرایشی باشند؛ بانوان می‌توانند کرم‌های ضدآفتاب را با مشورت پزشک و براساس نوع پوست خود، مورد استفاده قرار دهند.

هریسچی بیان کرد: فلزات موجود در کرم پودرهای آرایشی غیراستاندارد مانند "سرب" که در کرم‌های آرایشی مارک‌دار و گران‌قیمت نیز بعضا وجود دارند، در برخی موارد سرطان‌های پوستی را به همراه داشته و عوارض جدی را در پی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی از زنان برای زیبایی یا اصلاح ابرو، تاتو می‌کنند، اظهار کرد: ساده‌ترین عوارضی که تاتو و خال‌کوبی برای پوست دارد، در کوتاه مدت انواع عفونت‌ها و در بلندمدت نیز اگر از ابزار استریل نشده و غیربهداشتی در ایجاد تاتو استفاده شود، ابتلا به انواع هپاتیت را به دنبال خواهد داشت و همچنین بر روی عملکرد کبد نیز تاثیر می‌گذارد.

وی در توصیه به کسانی که از کرم‌پودرهای آرایشی استفاده می‌کنند، گفت: تا حد امکان نباید از کرم پودرهای آرایشی استفاده شود؛ چرا که عوارض جدی به دنبال داشته و به پوست آسیب می‌ساند، از این‌رو می‌توانند از ضدآفتاب‌هایی که به صورت کرم‌پودر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

برچسب ها: مد ، زیبایی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: