يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: ۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خبر داد:
عجب شیر ما - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به سفر هیات سیاسی و اقتصادی استان به جمهوری آذربایجان، گفت: برای استفاده از فرصت‌های فراهم شده در این سفر، هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی استان تا یک ماه آینده به این کشور سفر می‌کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمد محمدزاده در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، افزود: این هیات اقتصادی ضمن دیدار با همتایان خود در جمهوری آذربایجان، برای توسعه همکاری‌ها و بسط و گسترش مناسبات دوجانبه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی همچنین از سفر یک هیات اقتصادی از استان هوبی چین به تبریز در هفته آینده خبر داد و گفت: در مدت حضور این هیات در تبریز درباره راه‌های توسعه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و صنعتی گفت‌وگو خواهد شد.

محمدزاده پیشنهاد کرد با توجه به حضور هیات‌های متعدد اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی در استان کمیته پیگیری سفرهای خارجی شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی برای استقبال و سامان‌دهی سفرهای خارجی تشکیل یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که شورای گفت‌و‌گو تنها شورایی است که توانسته سه قوه را در یک جا جمع کند، افزود: جا دارد دبیرخانه این شورا بیشتر تقویت شده و قدرت اجرایی داشته باشد.

در این جلسه پیشنهادات اصلاحی مرتبط با مقررات بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور و ابطال مصوبه هیات وزیران قبلی و جایگزینی آن با مصوبه جدید مطرح و تصویب شد.

بررسی پیشنهاد لحاظ حق عضویت پرداختی توسط شرکت‌ها بابت تشکل‌ها در تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده در خواست شده توسط انجمن مدیران صنایع استان، پیشنهادات خوشه آجیل و خشکبار تبریز با محوریت حل مشکلات واحدهای مستقر در بازار بزرگ تبریز، همچنین پیشنهادات اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف کشور و استان در خصوص حفظ و ارتقای عنوان تبریز، شهر جهانی فرش دستباف از دیگر موارد طرح شده در این جلسه بودند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: