پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از ارائه تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی به واحدهای تولیدی در استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، داود بهبودی عصر امروز در بیستمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدام مهمی که برای سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی استان انجام دادیم تهیه سند تدبیر و توسعه بود که عملاً نسخه عملیاتی اقتصاد مقاومتی و پیش درآمد برنامه ششم توسعه به شمار می‌رود.

وی افزود: در سال‌های اخیر شرایط خاص رکودی مورد دغدغه تمام فعالان اقتصادی بوده و نهادها و ارگان‌ها به نحوی دنبال راهی برای خروج از این وضعیت بودند و حرکت‌هایی هم در این زمینه آغاز شده است که باید امسال قدرتمندتر از گذشته در این مسیر حرکت کنیم.

بهبودی یادآور شد: عمدتاً تلاش ما این است که با رویکرد ایجاد اشتغال، غلبه بر چالش بیکاری و خروج از رکود حرکت کنیم به طوری که کالاهای تولید شده قابل فروش باشد و بازار مناسبی را بیابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: معمولاً در تمام جلسات بحث‌هایی مانند اینکه بانک‌ها همکاری نمی‌کنند، نقدینگی کافی نیست یا طرح‌های نیمه تمام که سرمایه ثابت می‌خواهند مطرح می‌شوند، از طرف دیگر بانک‌ها هم دفاعیاتی ارائه می‌دهند و موانع حقوقی هم به مشکلات اضافه می‌شود.

این اقتصاددان تأکید کرد: حل تمام مشکلات موجود به دست دولت میسر نیست، بلکه علاوه بر تلاش‌های دولت مجلس باید با رفع موانع قانونی و دستگاه قضایی با همکاری‌های مناسب و در نهایت خود بخش خصوصی همه دست به دست هم دهند و به عنوان حلقه‌های این زنجیره عمل کنند تا از دور باطل خارج شویم.

وی از ارائه تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی در کل کشور به واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: در استان‌ها واحدهای زیر 100 نفر مشمول این تسهیلات واقع می‌شوند و در واقع این تسهیلات به واحدهایی تعلق می‌گیرد که با کمترین صرف منابع به ایجاد بیشترین میزان اشتغال و بازار مصرف دست یابند.

بهبودی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که اتاق بازرگانی، انجمن صنفی و .. در ارائه اطلاعات لازم برای شناسایی واحدهای مقتضی همکاری‌های لازم را داشته باشند تا موانع حقوقی که سیستم بانکی نمی‌تواند به واحد مورد نظر تسهیلات ارائه دهد رفع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از محل کمک‌های فنی اعتباری حداقل پنج درصد بخشودگی را برای واحدهای مشمول ارائه دهیم، گفت: امید است این تسهیلات که با وجود تمام محدودیت‌ها تأمین می‌شود به اثربخشی مطلوبی برای واحدها بیانجامد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: