پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: بانک‌های خصوصی حق انتقال منابع جمع‌آوری شده از استان را به خارج از استان ندارند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده شنبه شب در جمع مدیران اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی در اتاق بازرگانی تبریز، اظهار داشت: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام اولویت دیگر استان است و باید پروژه‌های بلاتکلیف استان به متقاضیان بخش خصوصی واگذار و تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: اولویت واگذاری پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران بومی است لازم است در اسرع وقت لیست پروژه‌هایی که آماده واگذاری هستند به بخش خصوصی و غیردولتی ارائه شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: ما برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی حدود 300 روز وقت داریم که کافی به نظر می‌رسد تا حداکثر استفاده را برای تحقق اهداف تعیین شده ببریم.

جبارزاده متذکر شد: وقتی ما آغاز به کار می‌کنیم به جای نصب بنر برنامه می‌خواهیم؛ در گذشته سربرگ چاپ می‌شد ما سربرگ نمی‌خواهیم سرلوحه کار می‌خواهیم؛ سمینار و همایش تبیین اقتصاد مقاومتی ممنوع، ما جلسات گزارش کار می‌خواهیم و هر دستگاه و مجموعه‌ای باید گزارش دهد که چه اقداماتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

این مسئول برش سال 95 سند تدبیر و توسعه را برنامه کاری اقتصاد مقاومتی و تحقق عملی اهداف آن عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی می‌خواهیم نقش دولت را کاهش و نقش مردم را افزایش دهیم، تورم و فقر را کاهش و قدرت خرید و ثروت مردم را افزایش دهیم و بدین وسیله مانع فقر و فحشاء و معضلات اجتماعی شویم، اضافه کرد: باید وابستگی خارجی را کاهش و خوداتکایی را افزایش دهیم و خام فروشی را تعطیل و محصول نهایی را صادر کنیم.

سوداگری و دلالی ممنوع و کارآفرینی جایگزین آن شود

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم مبارزه جدی با دلالی و سوداگری تاکید و اضافه کرد: باید مصرف تولید خارجی و هزینه تمام شده محصول قابل فروش داخلی را به حداقل ممکن برسانیم و کیفیت تولیدات را افزایش دهیم که در این ارتباط از دستگاه‌های اداری تسهیل امور واحدهای تولیدی و صنعتی را انتظار داریم و کارآمدی نظام پولی و بانکی را هدف قرار داده‌ایم.

جبارزاده گفت: برای تحقق آینده‌نگری جامعه، ترسیم اهداف متعالی و پاسخگو بودن در برابر ملت از این پس باید گذشته‌بینی و فرافکنی ممنوع باشد.

این مسئول در عین حال یادآور شد: من با هیئت‌هایی که وارد آذربایجان‌شرقی می‌‌شوند تا اجناس خود را در اینجا به فروش رسانند ملاقات نمی‌کنم اما تاکنون با 82 هیئت سرمایه‌گذار خارجی ملاقات داشته‌ام.

بانک‌های خصوصی حق انتقال منابع جمع‌آوری شده ‌استان را به خارج از استان ندارند

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بررسی نتایج اجرای دستورالعمل حمایتی بانک‌ها، اداره کل امور مالیاتی و دستگاه‌های خدمت دهنده استان از واحدهای تولیدی و خدماتی در ماه‌های پایانی سال 94، متذکر شد: بانک‌های خصوصی حق انتقال منابع جمع‌آوری شده از استان را به خارج از استان ندارند.

استاندار آذربایجان‌شرقی توضیح داد: یکی از راه‌های تامین منابع برای اجرای طرح‌های صنعتی و عمرانی استفاده از منابعی است که مردم در بانک‌ها پس‌انداز می‌کنند و پس از این بانک‌های غیردولتی را کنترل می‌کنیم تا مانع خروج منابع استان و صرف آنها در کارهای غیرمولد شویم.

برچسب ها: بانک ، منابع ، استانی ، استاندار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: