دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
نایب رییس شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - نایب رییس شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اکثر حوزه های انتخابیه در تمامی استان ها، با یک تغییر پارادایمی همراه بود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، بهرام  سرمست در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت دور دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در خلق حماس سیاسی هفتم اسفند ماه 94 داشتند ابراز کرد: شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در این دوره از انتخابات، منسجم تر از دوره اول، فعالیت و زمینه را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم می کند.

وی با اشاره به رد صلاحیت‌ کاندیداهای اصلاح طلب در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احساس می شد که این گونه برخوردها باعث احساس سرخوردگی بین نخبگان سیاسی شده و یک نوع دلسردی در فضای عمومی حاکم بر جامعه ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، یک تغییر پارادایمی اتفاق افتاد تصریح کرد: مردم در گذشته نه چندان دور، به افراد سرشناس و چهره ها رای می دادند. شام و نهار چنین افرادی را می خوردند و رای می دادند ولی در این دوره به لیست و بخصوص به جریان فکری رای دادند.

نایب رییس شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت صددرصدی کاندیداهای لیست امید تهران در دور اول دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخی تلاش می کنند که به یک تفکر سنتی کاهش مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ها، دامن زنند. اقتدارگرایان قصد دارند که با تقویت این بحث، در کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات، ایفای نقش کرده و کاندیداهای خود را وارد مجلس کنند در حالی که این تفکر سنتی نیز در این دوره به شدت تغییر یافته و مردم حضور پررنگی در انتخابات خواهند داشت.

سرمست با بیان اینکه امیدواریم موج تغییر خواهی و تحول، تکمیل شود ادامه داد: امیداریم در این دوره از انتخابات، آذربایجان و تبریز همچون گذشته نقش تاریخی خود را ایفا کرده و افرادی پاکدست، دلسوز و کاربلد را راهی بهارستان کند.

موفقیت قاطع لیست امید در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر

حسن پور عظیم، عضو شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی و رییس کمیته شهرستان‌ها نیز در این جلسه گفت: در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، یکی از کاندیداهای لیست امید(دکتر پزشکیان)، رای اول را کسب کرده و چهار نفر نیز از بقیه کاندیداهای لیست امید این حوزه انتخابیه به دور دوم راه یافته اند در حالی که از اصولگرایان، یک نفر در دور اول راهی مجلس شده و سه نفر نیز به دور دوم راه یافته اند.

وی با بیان اینکه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان به دور دوم کشیده شده است عنوان کرد: بیت الله عبداللهی در حوزه اهر و هریس، سعید نصیرپور در سراب، معصومه آقاپور در شبستر و کریم شافعی در حوزه مرند و جلفا کاندیداهای مورد حمایت شورای اصلاح طلبان هستند.

به گفته وی شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در دور اول انتخابات در دو حوزه انتخابیه شبستر و مراغه  عجب شیر، از کاندیدایی حمایت نمی کرد ولی در دور دوم از خانم آقاپور در حوزه انتخابیه شبستر، حمایت کرده و کاندیدای مورد حمایت خود در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر را در روزهای آینده اعلام خواهد کرد.

                                    حاکم شدن اصلاحات در جامعه، مانع از ترویج حرکت های پوپولیستی می شود

 احمد ظهیر نیا، دبیر استانی حزب کارگزاران در استان و عضو هیات رییسه شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی، اصلاحات را تفکری اصیل دانست و افزود: خوشبختانه به میزان افزایش سطح علم و آگاهی مردم، تفکر اصلاحات نیز بیش از پیش در جامعه جا باز می کند.

 وی ادامه داد: اگر اصلاحات در جامعه حاکم شود دیگر هیچ وقت، شاهد اختلاس‌های هزار میلیاردی و حرکت های پوپولیستی عوام فریبی در جامعه نخواهیم بود.

 وی در پاسخ به تحلیل و سول یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عملکرد ضعیف مدیریت استان باعث انتخاب علیرضا بیگی به عنوان نماینده مجلس توسط مردم بود اظهار کرد: در قضاوت های خود باید انصاف را سرلوحه خود قرار دهیم.

 عضو هیات رییسه شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت احمدی نژاد، دولتی بدون بدهی را از دولت اصلاحات تحویل گرفت عنوان کرد: در این زمان، هزاران میلیارد در صندوق توسعه ملی، پول و اعتبار وجود داشت ولی دولت روحانی، دولتی را از احمدی نژاد تحویل گرفت که بدهی های میلیاردی داشت .

هرکسی به جای جبارزاده بود نمی توانست عملکردی بهتر از این داشته باشد

 ظهر نیا با حمایت قاطع از عملکرد جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: دکتر جبارزاده از انسان‌های بسیار با تجربه و دلسوز کشور و استان است و هر کسی به جای ایشان بود نیز نمی توانست عملکردی بهتر از عملکرد فعلی داشته باشد.

                                          عده ای چفیه های ما را غارت کرده و خود را صاحب مساجد و هیات ها و ... می دانند!

نصرت الله شاهدی، دیگر عضو هیات رییسه شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در این جلسه، رسانه ها را آیینه تمام نمای جامعه دانست و تصریح کرد: رسانه ها به اندازه احزاب و یا شاید بیشتر، در تشویق مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رای در هفتم اسفند 94 نقش داشتند.

وی خطاب به منتقدین جریان و تفکر سیاسی اصلاحات عنوان کرد: انتقاد بکنید ولی تخریب نه! آن هایی که اصلاحات را تخریب می کنند به حد کافی تریبون دارند. ای کاش آن هایی که ادعای ولایت فقیه داشتند ولی از ولایت فقیه عبور کرده و ادعای ارتباط مستقیم با امام زمان(عج) داشتند نیز تخریب و نقد می شدند! .

 وی با بیان اینکه دولت احمدی نژاد به حد کافی از ضد ارزش ها برای سرکوب ارزش ها استفاده کرده است ادامه داد: عده ای چفیه های ما را غارت کرده و صاحب مساجد و ... شده اند.  چرا باید نتیجه تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای در رفع تحریم ها این باشد که در نماز جمعه‌ها و برنامه‌های صدا و سیما علیه برجام و علیه دولت صحبت کنند؟

عضو هیات رییسه شورای هماهنگی اصلاح طلبان آذربایجان شرقی نیز به سوال و تحلیل یکی از خبرنگاران در مورد موفقیت بیگی در این دوره از انتخابات واکنش نشان داد و گفت: به عنوان یک اصلاح طلب، ادب، معرفت، برخورد و منش بیگی را دوست دارم ولی آیا عملکرد ایشان را در دوره استانداری به چالش کشیده اید؟ایشان ستادهای انتخاباتی خود را از چند سال قبل و از زمانی که استاندار بود برپا کرده بود.دسته عزاداری شاه حسین گویی نمانده بود که ایشان سردسته آن نباشد!

شاهدی بر لزوم حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

اصولگرایان رقیب ما هستند نه دشمن

 شکور اکبرنژاد، نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اصواگرایان، رقیب هستند ولی دشمن نیستند، ادامه داد: دین هم به اصلاحات تاکید می کند و می گوید: " ما حکم به العقل حکم به الشرع".

وی افزود: اصلاحات یعنی اخلاق و پرهیز از خشونت. اصلاحات یعتی اسیدپاشی ها کنار گذاشته می شود. نماینده مردم مورد ضرب و شتم قرار نمی گیرد. اصلاحات یعنی انسان می تواند به سمت حقیقت و واقعیت حرکت کند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، سطح فکری مردم بالا رفته است، تصریح کرد: احزاب در ایران باید تقویت شده و اجازه فعالیت بیش از پیش داشته باشند تا مسیر حرکت به سمت آزادی و دموکراسی فراهم تر شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: