پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
مدیرعامل شهرك‌های صنعتی:
عجب شیر ما - مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك‌های صنعتی ایران تعداد شهرك های در حال بهره برداری كشور را 765 شهرك اعلام كرد و گفت: 98 شهرك صنعتی كشور بدون متقاضی سرمایه گذاری است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علی یزدانی روز سه شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع تبریز اظهاركرد: امروز رسالت اول ما حمایت از صنایع كوچك و متوسط بوده و رسالت دوم نیز توسعه زیرساخت های صنعتی با اولویت گسترش صنایع است.
وی بر ضرورت حمایت از شهرك های صنعتی با اعمال معافیت های مالیاتی تاكید كرد و گفت: مشوق های خوبی برای شهرك های صنعتی از جمله بخشودگی جرایم در جهت حمایت از تولید و به بهره برداری رساندن طرح های نیمه تمام داده شده است.
مدیرعامل شهرك های صنعتی ایران تعداد واحدهای صنعتی در كل كشور را 87 هزار و 659 واحد اعلام و خاطر نشان كرد: از این تعداد 37 هزار و 120 واحد در شهرك های صنعتی مستقر هستند.
یزدانی اضافه كرد: از این تعداد 39 هزار و 610 واحد خرد ( زیر 10 نفر اشتغال) ، 40 هزار و 220 واحد بین 10 تا 20 نفر اشتغال، چهار هزار و 351 واحد متوسط و سه هزار و 470 واحد بزرگ هستند.
وی با بیان اینكه 868 واحد صنعتی بزرگ در شهرك های صنعتی وجود دارد، افزود: 42 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرك ها و نواحی صنعتی هستند.
یزدانی همچنین ادامه داد: 81 درصد واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرك های صنعتی فعال بوده و 19 درصد نیز راكد هستند.
مدیرعامل شهرك های صنعتی ایران تعداد شهرك ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی را 54 مورد اعلام كرد و گفت: در 43 شهرك و ناحیه زمین واگذار شده و ساخت و ساز جریان دارد.
وی شهرك ها و ناحیه های صنعتی تقاضا محور در آذربایجان شرقی را شش مورد اعلام و تاكید كرد: مسئولان استان به گونه ای عمل كنند كه سرمایه گذاری در كل شهرك ها و نواحی استان صورت گیرد.
یزدانی با اشاره به این كه در برخی شهرك ها و نواحی به بهره برداری رسیده زمین واگذار شده ولی كارخانه ای به بهره برداری نرسیده است، گفت: در تعدادی از شهرك ها نیز كمتر از 10 واحد به بهره برداری رسیده است.
وی اقدامات انجام شده در جهت رونق اقتصادی واحدهای تولیدی را ایجاد كارگروه تسهیل و موانع تولید در استان ها، افزایش اختیارات استانداران برای ضمانت اجرای مصوبات ابلاغ شده و خروج و جایگزینی ناوگان حمل و نقل فرسوده كشورعنوان كرد.
948 تعداد شهرك و ناحیه صنعتی در كشور وجود دارد كه در 778 شهرك و ناحیه صنعتی با 136 هزار هكتار زمین سنددار تا كنون 31 هزار هكتار زمین واگذار شده است.
برچسب ها: شهرک صنعتی ، متقاضی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: