پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:
عجب شیر ما - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: احیای 9 هزار واحد صنعتی راکد، نیمه تعطیل و تعطیل شده در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

 به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، علی یزدانی ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئله واحدهای کاملاً تعطیل و واحدهای زیر 50 درصد که تا 70 و 99 درصد کار می‌کنند از اولویت‌های این سازمان بوده است، اظهار کرد: مسئله دیگر در مورد طرح‌های نیمه‌تمام است که از صفر تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و جزء ماموریت‌های این سازمان است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این سازمان آموزش 100 هزار نفر در کشور در حوزه صنایع کوچک و متوسط است.

این مسئول با بیان اینکه احیای 9 هزار واحد صنعتی در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد، افزود: در این خصوص و در مورد آموزش 100 هزار نفر و توسعه خوشه‌های صنعتی اقدامات حمایتی همچون تقویت صندوق حمایت و ساز و کارهایی برای تسهیل کار به دور از قوانین دست و پاگیر زائد بانک‌ها مشخص شده است.

یزدانی با بیان اینکه در کل صنایع کوچک چه در داخل شهرک‌ها و چه در خارج از شهرک‌ها مقایسه کشوری با استانی داریم، ادامه داد: طبق تعریفی که از واحدهای بزرگ براساس 150 نفر به بالا مشخص شده است دو واحد بزرگ تعطیل در استان آذربایجان‌شرقی داریم که در شهرک‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از شهرک‌ها در نواحی هستند که زیرساخت‌ها آماده و قراردادها امضا شده است، اما حتی یک واحد به بهره‌برداری نرسیده، البته در تعدادی از شهرک‌ها نیز زیر 10 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: با تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و اعطای مشوق به بخش تولید، بستر لازم برای حضور صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شده است.

یزدانی با اشاره به بهره‌مندی سرمایه‌گذاران مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از معافیت از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمان و معافیت‌های مالیاتی خاطرنشان کرد: با استقرار سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هزینه تولید کاهش یافته است که این مهم در ایجاد اشتغال مولد پایدار نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همکاری نظام بانکی با صنایع کوچک، ایجاد امکان صادراتی برای توسعه توان تولید این واحدها، کمک به ایجاد بازارهای هدف داخلی و منطقه‌ای برای صنایع و رشد کیفی تولیدات از جمله اولویت‌های مهمی است که در سال 95 در دستور کار قرار دارد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: