دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
امام جمعه عجب شير:
عجب شیر ما - امام جمعه عجب شير گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتي، تكيه بر فرهنگ اسلامي ايراني و توانمندي‌هاي داخلي است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام محمود شربياني، روز دوشنبه در جلسه شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان با اشاره به اقدام رهبر معظم انقلاب در راستاي نامگذاري هر سال با توجه به ضرورت هاي جامعه، افزود: رهبري براي چهارمين بار در شعار سال، موضوع اقتصاد مقاومتي را گنجانده‌ و بر اقدام و عمل تاكيد داشتند.
وي، با اشاره به اينكه مهم ترين راه تحقق سياست اقتصاد مقاومتي، تمسك به الگوي اسلامي در تمام مراحل زندگي است، يادآور شد: اعضاي شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان بايد با تشكيل هسته مشورتي و پژوهشي براي تحقق سياست اقتصاد مقاومتي از طريق ترويج اصلاح الگوي مصرف و سبك زندگي اسلامي در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب تلاش كنند.
رييس شوراي فرهنگ عمومي عجب شير، اظهار كرد: براساس تاكيدهاي رهبري، تبليغات در زمينه اقتصاد مقاومتي ديگر كافي بوده و بايد مسوولان با عمل به آن، براي رفع مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم اقدام كنند.
حجت الاسلام شربياني، ادامه داد: اقتصاد مقاومتي مورد نظر رهبري اين است كه به جاي واردات، بايد با بها دادن به استعدادهاي بومي، كالاي ايراني توليد شود تا خلاقيت و ابتكار نخبگان شكوفا و خودباوري همراه با خداباوري در كشور به منصه ظهور برسد.
وي گفت: دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي بايد با تمام دستگاه ها، نهادها و صاحب نظران مرتبط با موضوع فرهنگ و اقتصاد مقاومتي جلسات و همايش هايي برگزار كند و با همفكري آن ها، پيشنهادهاي معيني را براي گفتمان سازي و انجام اقدامات دستگاه ها به همراه سهم و نقش آن ها، ارايه دهد.
سرپرست فرماندار عجب شير نيز در اين جلسه گفت: با همدلي و همزباني مردم و مسوولان، بايد شعار امسال محقق و دغدغه هاي رهبر معظم انقلاب در عمل رفع شود.
سيدشمس الدين مراثي، خواستار هماهنگي هر چه بيشتر ادارات در تحقق اين شعار در برنامه ريزي هاي سال جاري شد.
وي گفت: اقتصاد مقاومتي را مي توان با تكيه بر توانمندي هاي داخلي، اتكا به توليد داخلي و خودباوري، توليد محصولات با كيفيت تر و دانش بنيان، انجام وظايف و اهداف تعيين شده، بهره مندي از فناوري جديد و استفاده از دانش كشورهاي توسعه يافته محقق كرد.
مراثي، ادامه داد: وظيفه ما به عنوان مسوول در نظام جمهوري اسلامي در اين راستا، تحكيم پايه هاي مشروعيت نظام بر اساس رضايت مردم است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: