يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - June 30 2024
کد خبر: ۱۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
عجب شیر پرس - استاندار لرستان گفت: اقدامات اساسی برای کارخانه لاستیک سازی خرم آباد طی سال های اخیر صورت گرفته و هم اکنون ۲۵ درصد سالن های این واحد در حال ساخت است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در بازدید از شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد افزود: این واحد در خرم آباد به عنوان بزرگترین کارخانه لاستیک سازی کشور محسوب می شود.
وی تصریح کرد: اصل کار در سال های اخیر شروع شده و به مرحله ای رسیده که هم اکنون ۲۵ درصد سالن ها در حال ساخت است و طبق برنامه تنظیم شد ۲۰ هزار میلیارد ریال به همراه ۱۷۰ میلیون یورو ارز بری فاز اصلی این طرح می باشد.
استاندار لرستان با اشاره به عاملیات بانک ملی و صنعت و معدن برای پرداخت تسهیلات طرح ادامه داد: یکی از سهامداران این طرح ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) است که تقسیم کار برای مالک پروژه و مسوولان اداری در راستای تامین منابع انجام شد و امید می رود در صورت عدم خلل برای تامین منابع، بخشی از این طرح تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.
شفقت همچنین گفت: فعالیت شرکت شهرک های صنعتی لرستان و کارهایی که طی سه سال گذشته در رابطه با توسعه صنعت انجام داده، قابل توجه است.
وی ادامه داد: با وجود شرایط جغرافیایی لرستان و محددیت های تامین زمین، اما طی این مدت ۲۰۰ هکتار به وسعت شهرک های صنعتی لرستان افزوده شده و جایگاه این شرکت در استان های کشور چهار رتبه ارتقا یافته است.
استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین این شرکت، واحدهای کوچک با مساحت زیر ۱۰۰ متر را احداث کرده است و به فعالان صنعتی اجاره می دهد که این امر در رونق تولید و اشتغال جوانان موثر است.
 
هزینه یک هزار میلیارد ریالی برای زیرساخت لاستیک سازی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این بازدید گفت: یکی از طرح‌های مصوب سفر دولت یازدهم به استان درسال ۱۳۹۳ طرح احداث کارخانه لاستیک سبک و سنگین با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال در شهرستان خرم آباد بود.
بهمن جعفری افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۵ در محل شهرک صنعتی شماره سه خرم آباد در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با مشارکت ۸۱ درصدی بخش خصوصی و ۱۹ درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خرید زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز شد.
وی اظهار داشت: بخش زیادی از اراضی در اختیار، تسطیح و خاکبرداری گردید و اقدامات و پیگیری‌ هایی جهت تامین ماشین آلات و تجهیزات اروپایی به عمل آمد که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه کماکان عملیاتی نگردیده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، اجرای این طرح در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار گرفت و جلسات متعددی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) جهت ورود جدی این سازمان و هزینه نمودن سهم آورده برگزار و در نهایت منابع مورد نیاز سهم سازمان در بودجه این شرکت در سال ۱۴۰۲ مصوب شد.
جعفری افزود: از طرفی با پیگیری‌های انجام شده در جریان سفر رییس جمهور شهید به استان، تسهیلات ۱۷۰ میلیون دلاری توسط بانک ملی جهت اجرای کامل طرح و یکهزار و ۷۸۰ میلیارد ریال جهت اجرای فاز اول با ظرفیت ۶۰۰هزار حلقه توسط بانک مصوب شد.
وی گفت: اکنون بررسی‌های کارشناسی در بانک عامل و تامین وثائق مورد نیاز به بانک انجام شده و در شرف عقد قرارداد است و از طرفی ۱۲ هزار متر مربع سالن در حال اجرا و اسکلت بخش اعظم آن نصب شده است.
جعفری با بیان اینکه پوشش سقف به مساحت پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع درحال اجرا می‌باشد گفت: سال گذشته و سال جاری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال جهت اقدامات فوق هزینه شده و به محض پرداخت منابع ریالی توسط بانک صنعت و معدن سفارش خرید ماشین آلات فاز یک انجام خواهد شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: