شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - June 29 2024
کد خبر: ۱۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
نماینده مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور باید مساله شناس باشد تا بتواند آنها را حل کند، جلیلی مسائل کشور را می‌داند و برای حل هر کدام با استفاده از توان کارشناسان برنامه دارد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت‌ الاسلام نصرالله پژمان فر در گردهمایی حامیان سعید جلیلی که همزمان با عید غدیر در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: دولت قبلی همیشه اصرار می‌کرد مسائل جاری کشور از طریق مذاکره با آمریکا حل و فصل شود و علی مطهری نایب رئیس وقت مجلس به صراحت اعلام کرد به دلیل اینکه ما دعوا را راه انداخته، پرچم آمریکا را آتش زده و سفارت آنها را گرفته‌ایم پس باید از آمریکا منت بکشیم و او را به عنوان کدخدا بپذیریم.
وی با بیان اینکه این نگاه نه تنها هشت سال بلکه ۳۲ سال بر کشور حاکم بوده است گفت: می‌توانستیم مسائل کشور را حل کنیم اما گفتند حل نکنید تا موضوع مذاکره حل شود، امروز هم برخی اشخاص در گفت و گوها و مناظره همین حرف را می‌گویند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس یازدهم ادامه داد: می‌توانستیم مشکل کرونا را با وارد کردن واکسن حل کنیم اما حل نکردیم چون نگاه این بود که اول باید مسائل دیگر را حل کرد، روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر به خاطر کرونا در کشور کشته می‌شدند اما اقدامی انجام ندادند در حالی که آیت الله رئیسی واکسن را وارد کشور کرد و توانست کرونا را مهار کند.
او گفت: در جلسه شورای عالی امنیت ملی سال آخر دولت دوازدهم، رئیس جمهور وقت عنوان کرد که کشور به بن بست رسیده و هیچ راهی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و ابعاد دیگر نداریم مگر اینکه با آمریکا باشیم.
پژمان فر افزود: رئیس جمهور سابق ظرفیت صادرات نفت را روزانه ۱۰۰ هزار بشکه و در صورت تلاش ۲۰۰ هزار بشکه اعلام کرده و معتقد بود با این وضعیت نمی‌توان کشور را اداره کرد مگر اینکه بالای یک‌ میلیون بشکه صادرات داشته باشیم تا بتوانیم کشور را اداره کنیم.
وی گفت: این در حالی بود که در همان جلسه سعید جلیلی گزارش رئیس جمهور وقت را غیرواقعی دانست و اذعان کرد که می‌توانیم دو میلیون بشکه نفت صادر کنیم و با بالا گرفتن بحث و سر و صدا و برافروخته شدن روحانی مواجه شد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دوازدهم ادامه داد: روحانی گفت اگر بتوانیم دو میلیون بشکه نفت صادر کنیم کسی که این کار را انجام دهد را وزیر نفت می‌کنیم اما این حرف دروغ بود، چون وقتی عصبانی می‌شد از کنترل خارج شده و از تعابیر زشتی استفاده می‌کرد.
وی گفت: تحریم ما در حوزه مسائل نفتی به مراتب از آن روز بیشتر است اما امروز بیش از دو میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم، بخشی از آن وارد خزانه می شود و باقی ۱۴ درصد نیز توسط وزارت نفت برای استخراج و هزینه‌های دیگر صرف می‌شود.
پژمان فر تصریح کرد: می‌توانستیم سالانه چند صد هزار واحد مسکن تولید کنیم اما انجام ندادند چون اعتقاد داشتند هیچ مساله‌ای در کشور نباید حل شود و استراتژی آنها بود.
وی گفت: نیاز است سالانه حداقل بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد مسکن در کشور ساخته شود اما در هشت سال دولت قبل مسکن ساخته نشد و امروز در این حوزه عقب ماندگی داریم.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس یازدهم افزود: شهید رئیسی هیچ تمایلی به تشریح وضعیتی که دولت دوازدهم را تحویل گرفت برای مردم نداشت و معتقد بود مردم نباید ناامید شوند وقتی اقدامی انجام و تکمیل شد برای مردم بیان شود.
وی با بیان اینکه خیلی از مسائل کشور را می‌توانیم در داخل حل و فصل کنیم گفت: موضوع مسکن، کرونا، پرداخت تسهیلات، صادرات نفت، برقراری ارتباط با کشورهای همسایه مسایل داخلی ما بودند که کاری انجام ندادیم.
پژمان فر اضافه کرد: دوباره می‌خواهیم این فرمان را به دست بگیریم چون ما در این زمینه تجربه صادقانه‌ای داشتیم و خدا به علو درجات شهید رئیسی بیفزاید، آیت الله رئیسی، دولت را در وضعیتی تحویل گرفت که نمی‌خواست بگوید اما کل ذخایر استراتژیک کشور در برخی اقلام از جمله گندم و کالاهای اساسی به زیر یک هفته رسیده بود.
او گفت: روزی که دولت دوازدهم به پایان رسید با توجه به وضعیت خزانه، حتی برای پرداخت حقوق کارمندان دچار مشکل بودیم، زمانی که رئیسی دولت را تحویل گرفت سررسید اوراق مشارکت هر ماه ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که دولت قبلی مصرف کرده بود، همین الان هم هر ماه این رقم در حال پرداخت است.
این نماینده مجلس عنوان کرد: نگاه بر این بود دست خود را به زانو بگیریم و مسائل را حل کنیم، در حالی که مذاکره هم می‌کردیم و با آن مخالف نبودیم اما گفتیم مسائل داخلی را متوقف بر موضوع مذاکره نمی‌کنیم.
وی گفت: جریانی که امروز این مساله را مطرح می‌کند به غیر از ادبیات مذاکره حرفی ندارد اگر مسائل داخلی را به خاطر مذاکره متوقف کنیم، همین بلایی که بر سر ما آورده اند به مراتب بدتر می شود.
پژمان فر بیان کرد: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری دولتی باید تشکیل شود و مردم باید به دولتی رای دهند که در امتداد دولت رئیسی باشد، پیکره جامعه مانند بیماری می‌ماند که پزشک سینه او را شکافته و قلب را در آورده است اگر در حین راه پزشک و مدیریت عوض شود اشتباه بزرگی است.
وی با تاکید بر اینکه باید مسائل داخلی را حل کنیم و حتما می‌توانیم افزود: امروز دو میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم، تحریم‌ها را دور زده‌ایم، هرچند تحریم‌ها به مراتب از قبل بیشتر شده اما در عین حال برای ما سختی هم دارد اما معنای آن متوقف شدن کشور نیست.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس یازدهم عنوان کرد: دنیا فهمیده که ما برای حل مسائل از مسیر دیگری پیش می‌رویم و در این مسیر باید در انتخابات دقت کنیم؛ زمان تحریم، این تصمیم ما در انتخابات مثل شب قدر می‌ماند چون چهار یا هشت ساله نیست بلکه به مراتب بیشتر تاثیر دارد.
وی گفت: یکی از کاندیداها می‌گوید برخی مسائل را خودم بلد نیستم بلکه کارشناس حرف می‌زند این چه حرفی است که می‌زنید؟ امروز در موضوع مثلا ارز ۱۰ مبنای کارشناسی وجود دارد که رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد کدام ‌مبنا باشد، چه حرفی است که بگویید فقط کارشناسان تصمیم می‌گیرند این کاملا غلط است.
پژمان فر با بیان اینکه رئیس جمهور باید در این کشور تصمیم بگیرد افزود: در مسائل بانکی، بهداشت و درمان، ارزی، صنعتی و سایر موارد روزانه ده‌ها مساله پیش می‌آید، فردی که می‌خواهد بر مسند ریاست جمهوری بنشیند باید مساله شناس باشد و بتواند حرف‌های کارشناس را بشنود و تصمیم بگیرد.
وی با بیان اینکه بیش از هزار کارشناس با جلیلی در ارتباط هستند گفت: نگاه جلیلی بر این است که وظیفه داریم به دولت جمهوری اسلامی کمک کنیم لذا در جلسات متعدد بارها نظرات کارشناسی خود را در اختیار دولت قبل قرار داد.
نماینده چهار دوره مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: کاملا محرمانه به دولت نامه می‌نوشت و کار کارشناسی ارائه می‌داد، هیچکدام از نامه‌ها را رسانه ای نمی‌کرد اما علیرغم اینکه صدها نامه نوشت شاید یکی هم در مسیر اجرا قرار نگرفت.
وی افزود: جلیلی همین کار را برای دولت سیزدهم هم انجام داد که یکی از آن نامه‌ها زمین نماند و شهید رئیسی به وزیر یا مسئول ذیربط دستور صریح می‌داد تا به نامه‌ها عمل شود همچنین مکرر به جلیلی نامه نوشت و قدردانی کرد.
پژمان فر گفت: برخی افراد می‌گویند جلیلی کار اجرایی کرده یا نکرده است که واقعا از برخی حرف‌ها تعجب می‌کنم، صدها مساله در شورای عالی مطرح است که مسائل را به شورای عالی امنیت ملی گزارش می‌دهند و جواب می‌گیرند بعد فردی که دبیر شورای امنیت ملی بوده، کاری انجام نداده است؟
وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ شاهد بودم بعضی وزرا چه می‌کردند، رئیس جمهور مسایل را تصمیم‌گیری می‌کند یا با پیمانکاران می‌نشیند قرارداد می‌بندد؟
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: می‌دانم همه شما پای رای دادن به جلیلی ایستاده‌اید و به او رای می‌دهید، در این موضوع برخی معتقدند باید یکی به نفع دیگری کنار برود اما این یک بازی و خطا است و نباید ذهنتان را مشغول کنید.
وی اظهار کرد: باید ذهنتان به این موضوع مشغول باشد که امروز کسی آمده به ذهن بچه‌های ما لطمه می‌زند و با یکسری حرف‌های ناقص ذهن جوانان را مشغول می‌کند تا آنها را از جمع ما جدا کند.
پژمان فر با تاکید بر اقناع سازی جوانان گفت: امروز باید با این جوانان صحبت کرد تا بتوانند بین هم سن و سالان و هم دانشگاهی‌های خود درخصوص انتخابات حرف بزنند و اقناع شوند.
وی ادامه داد: امروز آمار، شرایط و رصدها نشان می‌دهد جایگاه جلیلی بالاتر از دیگران است.
نماینده چهار دوره مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانانی که در تشییع شهدای خدمت و شهید رئیسی شرکت کردند از جبهه انقلاب هستند اما عده‌ای در تلاش هستند این جوانان انقلابی را به سمت دیگری هدایت کنند.
وی با اشاره به برخی دیدگاه‌های طیف مقابل اضافه کرد: ۷۲ ساعت دیگر وضعیت کشور از طریق صندوق‌ها مشخص و تصمیم ملت گرفته شده است لذا در این زمان هر کاری می‌کنیم باید با قصد قربت و اقناع سازی انجام شود.
پژمان فر گفت: امروز حرف‌های مایوس کننده و راه حل ارایه نکردن، درست نیست اینکه مدام از چای دبش صحبت می‌کنند باید بدانند این فساد در دولت دوازدهم انجام شده و در دولت سیزدهم مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی افزود: بنا نداریم در جامعه مطرح کنیم چه کارهایی کردند و نمی‌خواهیم این مسایل را مطرح کنیم اما با چه رویی در جامعه می‌گویند می‌خواهیم فلان کار را دهیم.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در کشور بیش از ۲۰ سال جشن خودکفایی گندم نداشتیم گفت: از سال ۹۳ وارد کننده گندم بودیم اما الان با تلاش دولت شهید رئیسی در تولید گندم خودکفا شدیم.
۶ نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف هستند که از بیستم خرداد تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز انتخابات (ساعت هشت صبح پنجشنبه هفتم تیر) فرصت تبلیغات دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: