شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - June 29 2024
کد خبر: ۱۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
عجب شیر پرس - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: امسال ۳۵ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی این استان گزارش و با تلاش همه عوامل اطفای حریق، مهار شده است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، یاسم خانمحمدیان روز چهارشنبه اظهار کرد: این تعداد آتش‌سوزی به ۶۰۳ هکتار و ۸۸۱ متر از عرصه‌های طبیعی استان شامل جنگل و مرتع آسیب زده است.
وی افزود: عمده این آتش‌سوزی‌ها به علت سرایت آتش از پس‌چرای مزارع به مراتع و جنگل‌ها بوده که به علت ناتوانی کشاورزان در مهار آتش به عرصه‌های طبیعی سرایت کرده است.
خانمحمدیان با اشاره به بارش باران در ماه‌های گذشته و افزایش تراکم پوشش گیاهی در اراضی جنگلی و مرتعی استان، یادآور شد: هشت مورد از این آتش‌سوزی‌ها نیز به خاطر اصابت صاعقه و رعد و برق به پوشش گیاهی ایجاد شد.
وی اضافه کرد: بی احتیاطی و سهل‌انگاری عوامل انسانی و یا حریق عمدی نیز در بروز برخی از آتش سوزی‌ها در اراضی طبیعی استان نقش داشته است که در این راستا ۲ نفر خاطی که عمدی بودن آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی توسط آنها محرز شده بود، شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام ادامه داد: ۶ مورد از آتش‌سوزی‌ها در شهرستان ایوان و به علت صاعقه رخ داد که چهار مورد آن، بین شهرستان‌های ایوان در استان ایلام و گیلان غرب در استان کرمانشاه مشترک بود که این آتش‌سوزی‌ها از عرصه‌های طبیعی گیلان غرب به مناطق طبیعی ایوان سرایت کرد.
وی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت ۲۴ ساعته در عرصه‌های طبیعی استان حضور دارند و کارکنان اداره کل نیز برای مقابله با هر گونه حریق در سطح مراتع و جنگل‌های استان به صورت کشیک شیفت بندی شده‌اند.
خانمحمدیان از مردم خواست هنگام حضور در دامان طبیعت باتوجه به خشک و متراکم بودن علفزارها از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، حتما قبل از ترک محل، آتش را به طور کامل خاموش کنند چرا که هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی در این زمینه باعث بروز آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و ایجاد خسارت‌های جبران ناپذیر در عرصه‌های طبیعی می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: